سرزمین رزها

۳۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه مربای آلبالو

مربا آلبالو ، مربای آلبالو ، طرز تهیه مربای آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مربای آلبالو را برایتان آموزش دهیم. مربا آلبالو جزء پر مصرف ترین مربا هاست که طرفداران زیادی دارد مثل مربای توت فرنگی . در فصل تابستان که آلبالو تازه در دسترس هست می توانید این مربای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید در ضمن آلبالو دارای خواص بسیار زیادی هست که می تونید با خوردن این مربا از خواصش هم بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
شکر 1 کیلو گرم

طرز تهیه مربای آلبالو

برای تهیه مربای آلبالو آن ها را بشورید و دمشان را جدا کنید.سپس به کمک هسته گیر هسته آلبالو ها را بیرون بیاورید. آلبالو ها را داخل قابلمه ای بریزید و در لابه لای آن ها شکر بریزید. قابلمه را برای مدت 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا آلبالو ها و شکر آب بیندازند. بعد از گذشت این مدت زمان قابلمه را روی حرارت قرار دهید . اگر آب آلبالو ها کم بود می توانید خیلی کم آب اضافه کنید . تقریبا برای هر 3 پیمانه آلبالو 1 پیمانه آب بریزید کافیست.

حرارت قابلمه را کم کنید و مدام آلبالو ها را هم بزنید چون خیلی زود سر می رود.اگر حرارت قابلمه زیاد باشد باعث می شود رنگ مربا تیره شود. بعد از حدود نیم ساعت وقتی که مربا غلیظ شده بود و به رنگ دلخواهتان رسیده بود می توانید از روی حرارت برش دارید. به این موضوع توجه داشته باشید که وقتی مربا خنک می شود غلیظ تر هم خواهد شد. مربای آماده شده را در ظرف شیشه ای تمیز بریزید و بعد از خنک شدن در یخچال نگه داری کنید.

اگر شیرینی مربا کم باشد سریع شکرک می زند برای برطرف کردن شکرک 1 قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه مربای توت فرنگی

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه لواشک آلبالو

لواشک ، لواشک آلبالو ، طرز تهیه لواشک آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه لواشک آلبالو را برایتان آموزش دهیم. در فصل تابستان که فصل چیدن آلبالو است درست کردن مربا و لواشک آلبالو بسیار کار لذت بخشی است . وقتی که لواشک را در خانه تهیه می کنید دیگر از سالم بودنش مطمئن هستید و با خیال راحت می توانید به کودکانتان لواشک بدهید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه لواشک آلبالو

برای تهیه لواشک آلبالو ابتدا آن ها را تمیز بشورید و در قابلمه ای بریزید و رویشان مقداری نمک بپاشید . بعد از گذشت 1 ساعت قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آب روی آلبالو ها بریزید تا پخته شوند. وقتی که آلبالو ها پختند و نرم شدند آن ها را داخل یک آبکش بریزید و شروع به صاف کردن آلبالو کنید تا هسته های آلبالو جدا شود.وقتی آلبالو را از روی حرارت بر میدارید نباید داخل قابلمه زیاد آب باشد.

یک سینی مناسب را انتخاب کنید و لواشک را داخل سینی پهن کنید. می توانید لواشک را روی پلاستیک هم پهن کنید. سینی لواشک را به مدت 2 روز مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. اگر حیاط یا بالکن ندارید می توانید لواشک را جلوی باد پنکه خشک کنید ولی این روش کمی طولانی تر است. در فصل زمستان هم می توانید لواشک را روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه ، خورش قیمه نذری ، طرز تهیه خورش قیمه

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش قیمه را برایتان آموزش دهیم. خورش قیمه و خورش قرمه سبزی از خورش های اصیل ایرانی هستند که طرفدار های زیادی دارد و در مهمانی ها و همچنین نذری ها بیشتر پخته می شوند . یک سری نکاتی در تهیه این خورش وجود دارد که اگر رعایت شود خورشتتان بسیار خوشمزه و جا افتاد خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه
گوشت خورشتی 400 گرم
لپه 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
لیمو عمانی 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش قیمه

برای تهیه خورش قیمه ابتدا لپه ها را تمیز پاک کنید و با مقداری آب بخیسانید تا نفخشان گرفته شود.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه بریزید و با مقدار کافی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. روغن را کمی بیشتر بریزید تا خورشتتان در آخر روغن بیندازد و خوشمزه شود. وقتی پیاز ها سرخ شدند گوشت ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت ها تغییر رنگ دهند و سرخ شوند. لپه ها را آبکشی کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید. در آخر رب گوجه فرنگی را بریزید و بگذارید حدود 5 دقیقه با مواد تفت داده شود تا رب رنگ باز کند. حالا به مقدار کافی آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید بعد از گذشت 20 دقیقه حرارت را کم کنید تا خورش جا بیفتد. 1 ساعت قبل از اینکه خورش را سرو کنید لیمو عمانی ها را بشورید و چند سوراخ رویش ایجاد کنید و داخل خورش بریزید. اگر می خواهید تلخی لیمو ها کاملا گرفته شود بهتر است کمی آن ها را داخل آب بخیسانید. ترشی خورش وابسته به لیمو عمانی ها است اگر می خواهید خورشتتان ترش تر شود مقداری قره قروت داخل خورش بریزید.

در صورت تمایل می توانید 1 تکه چوب دارچین داخل خورش بیندازید و هنگامی که خورش پخت دارچین را از خورش بیرون بیاورید تا طعم دارچینی داخل خورش بپیچد.

سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و هنگام کشیدن خورش در ظرف آن را روی خورش بریزید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

گلاسه توت فرنگی ، میلک شیک توت فرنگی ، طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی را آموزش دهیم. میلک شیک در واقع یک نوشیدنی خنک است که مواد اصلی تشکیل دهنده اش شیر و بستنی و یک طعم دهنده دیگر است که در اینجا طعم دهنده توت فرنگی است. به طور مثال در میلک شیک شکلاتی طعم دهنده شکلات است. فرق میلک شیک با گلاسه توت فرنگی در این است که در گلاسه شیر و بستنی جدا از هم در لیوان سرو ریخته می شوند ولی در میلک شیک شیر و بستنی در مخلوط کن با هم ترکیب می شوند.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک توت فرنگی
توت فرنگی 300 گرم
شیر پرچرب نصف لیوان
بستنی 5 اسکوپ

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

مراحل تهیه میلک شیک توت فرنگی به این صورت است که ابتدا باید توت فرنگی ها را تمیز بشورید و سر سبز آن ها را جدا کنید. سپس توت فرنگی و شیر و بستنی را با هم داخل مخلوط کن بریزید و برای 5 دقیقه خوب با هم مخلوط کنید. میلک شیک آماده است برای سرو باید آن را در لیوان های بلند بریزید. برای تزیین می توانید چند توت فرنگی را را برش دهید و به دیواره های لیوان بچسبانید.

اگر میلک شیک تان رنگ قرمز پیدا نکرده بود می توانید از چند قطره رنگ خوراکی یا مقداری شربت آلبالو برای بهتر شدن رنگ استفاده کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

سالاد ذرت ، سالاد ذرت و کاهو ، طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو را برایتان آموزش دهیم. سالاد ذرت یک سالاد خیلی راحت هست که سریع هم آماده می شود . شما با داشتن کاهو و مقدار کمی ذرت و سس می توانید این سالاد خوشمزه را آماده کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ذرت و کاهو
کاهو 1 بوته
ذرت 1 لیوان
گوجه 2 عدد
پیازچه 2 عدد
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

برای تهیه سالاد ذرت و کاهو ذرت را با یک لیوان آب روی حرارت بگذارید تا بپزد. کاهو را برگ برگ کنید و تمیز بشورید و بگذارید آبش برود. سپس کاهو را خرد کنید و در ظرفی بریزید. ذرت پخته شده را هم به سالاد اضافه کنید. حتما آب ذرت و کاهو باید گرفته شود تا سالادتان آب نیندازد. گوجه ها را به صورت نگینی درشت خرد کنید و به مواد سالادتان اضافه کنید. پیازچه را هم شسته و به صورت حلقه ای به موادتان اضافه کنید.

در ظرفی سس مایونز و ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و حسابی بزنید تا یکدست شود و نمک و فلفلش را هم بزنید . حالا سس را به همه جای سالاد بریزید و نوش جان کنید.

در این سالاد خوشمزه و راحت می توانید از مقداری زیتون بدون هسته و خرد شده هم استفاده کنید.

[divider]

مطالب پیشنهادی : • طرز تهیه سالاد روسی • طرز تهیه سالاد کلم سفید  طرز تهیه سالاد الویه

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی ، کیک اسفنجی با خامه ، طرز تهیه کیک اسفنجی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک اسفنجی را برایتان آموزش دهیم. کیک اسفنجی پایه همه نوع کیک هاست و نسبت به بقیه کیک ها راحت تر است و می توانید برای مناسبت های مختلف درست کنید و آن را با خامه و مواد دیگر تزئین کنید تا مثل کیک های درون قنادی شود.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی
تخم مرغ 4 عدد
آرد 200 گرم تقریبا معادل 2 لیوان سرخالی
شیر 1 لیوان
شکر 1 پیمانه معادل 150 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
روغن نصف لیوان

طرز تهیه کیک اسفنجی

مراحل تهیه کیک اسفنجی به این صورت است که ابتدا برای اینکه پف کیک بیشتر باشد زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را در ظرفی بریزید . اگر وقت کافی برای اینکار ندارید هر دو را باهم مخلوط کنید.

سفیده ها را با همزن با دور تند حدود 10 دقیقه باید بزنید تا مثل کف شوند و حجمشان دو برابر شود طوری که وقتی ظرف را برمیگردانیم سفیده از ظرف نریزد.حالا سفیده ها را داخل یخچال بگذارید و بقیه مواد کیک را آماده کنید.

زرده ها را هم با همزن کمی بزنید تا حباب دار شوند. بعد از مخلوط کردن شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره برای چند دقیقه مخلوط کنید. شیر و روغن را هم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه الک کنید تا در کیک گلوله نشود و کیک بافت نرم تری داشته باشد. حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی چند مرحله به کیک اضافه کنید و هم بزنید. وقتی آرد را می ریزید مواد را باید فقط در یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد. در آخر هم سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و به مواد اضافه کنید. سفیده را در کیک خیلی هم نزنید چون هم زدن زیاد باعث خوابیدن پف کیک می شود. قالب مخصوص کیک را چرب کنید یا یک کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت روشن کنید و قالب را داخل فر به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود کیک آماده است.

کیک را از فر بیرون بیاورید و با خامه و میوه یا شکلات آب شده تزئین کنید. برای خوشمزه تر شدن کیک می توانید کیک را از عرض ببرید تا دو لایه شود و بین دو لایه را خامه بمالید و با مغز گردو و موز حلقه شده پر کنید.

[divider]

مطالب پیشنهادی : •  کیک آلبالو  •  کیک نسکافه ای  •  کیک سیب  •  کیک زبرا

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ ، پودینگ شکلاتی ، طرز تهیه پودینگ شکلاتی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پودینگ شکلاتی را آموزش دهیم. پودینگ یک نوع دسر فرانسوی هست که خیلی خوشمزه و راحت تهیه می شود. این دسر خوشمزه را می توانید به صورت تک نفره درست کنید و در مهمانی هایتان استفاده کنید که بسیار شیک است.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر 2 و نیم پیمانه
شکر 1 پیمانه
بیسکویت خرد شده 1 بسته
کره 50 گرم
موز و گردو برای تزئین

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه پودینگ شکلاتی ابتدا کره را در ظرفی روی حرارت بگذارید تا کره نرم شود سپس پودر کاکائو الک شده را اضافه کنید و مخلوط کنید.

زرده های تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس همراه با شکر به مخلوط کره و پودر کاکائو اضافه کنید.شیر و نشاسته را هم بعد از چند دقیقه اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید تا مواد با هم مخلوط شوند و کاکائو رنگ باز کند و دسر غلیظ شود. نشاسته ذرت عامل غلظت دهنده به پودینگ هست پس حواستان باشد مواد را مرتب هم بزنید چون وقتی شروع به جوشیدن کند خیلی زود ته می گیرد و میسوزد. وقتی دسر به غلظت لازم رسید (نه خیلی شل و نه خیلی سفت) آن را از روی حرارت بردارید.  در ظرف سرو ابتدا یک لایه بیسکوییت خرد شده و چند تکه موز قرار دهید سپس مقداری پودینگ بریزید و ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شوند. پودینگ وقتی سرد میشود غلیظ تر خواهد شد پس حواستان باشد وقتی روی حرارت است خیلی سفت نشود. ظرف سرو بهتر است بستنی خوری یا لیوان باشد. در هنگام سرو روی پودینگ را با موز و گردو و یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

در صورت تمایل برای از بین بردن بوی تخم مرغ می توانید از نصف قشق چایخوری وانیل در این دسر استفاده کنید.

 

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان ، کشک و بادمجان ، طرز تهیه کشک بادمجان

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کشک بادمجان را برایتان توضیح دهیم. کشک بادمجان یک غذای خوشمزه نونی است که طرفدار های زیادی داره مخصوصا اگه با کشک و سیر زیاد درست بشه. کشک بادمجان گزینه خوبی برای پذیرایی در مهمانی هاست که در کنار غذای اصلی سرو بشه و به صورت های مختلف می تونید اون رو درست کنید مثل کیک کشک بادمجان ، کشک بادمجان در نان های تارت و ...

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان
بادمجان 1 کیلو
سیر 3 حبه
پیاز 1 عدد
کشک به میزان لازم
نعناع 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

برای تهیه کشک بادمجان پوست بادمجان ها را بگیرید و بعد آن ها را برای 1 ساعت داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف شود. بعد از این مدت بادمجان ها را از آب بیرون بیاورید و بگذارید خشک شوند سپس در روغن داغ دو طرفشان را سرخ کنید. حالا 1 لیوان آب روی بادمجان ها بریزید و بگذارید برای نیم ساعت بادمجان ها بپزند و نرم شوند. بعد به کمک گوشکوب بادمجان ها را کاملا له کنید.

پیاز را رنده کنید یا به صورت نگینی خرد کنید و در مقدار خیلی کم روغن تفت دهید سپس نعناع را در روغن تفت دهید . بادمجان های پخته و له شده را به مواد اضافه کنید. حالا نوبت رنده کردن سیرها روی بادمجان است تا عطر و طعمش پخش شود.مواد را خوب مخلوط کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و وقتی که حس کردید کشک بادمجان شل و آبکی نیست تابه را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بکشید. در آخر هم کشک را با سلیقه خودتان روی غذا بریزید و تزیین کنید. می توانید بعد از اینکه تابه را از روی حرارت برداشتید کشک را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

اس ام اس تبریک عید فطر

عید فطر ،اس ام اس عید فطر ، اس ام اس تبریک عید فطر

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

صدای پای عید می آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است..

از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟

عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست

چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است.

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس عید فطر

با خوردن اگر حال تو جا می آید

خوش باش که ایام صفا می آید

آماده به حمله باش در این شب عید

وقتی که صدای ربنا می آید

[dropcap][/dropcap]

تبریک عید سعید فطر

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل

دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)

[dropcap][/dropcap]

خداوندا تو را شاکریم که یک ماه میهمان واین اجازه رابما دادی تاسحرها عاشقانه با تو

سخن بگوئیم ودرد دلمان را با تو بگوئیم واکنون روز اول شوال را بر ما عیدگرداندی عید برعاشقان مبارک باد.

[dropcap][/dropcap]

پیامک تبریک عید فطر

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آن کسی ست که بخشیده می شود

[dropcap][/dropcap]

پیام تبریک عید

فرازهایی از دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان:

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا…

بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها…

بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی…

بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم

و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.

* التماس دعا*

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

رمضان شد چو غریبان به سفر بار دگر

اینت فرخ شدن و اینت به هنگام سفر

عید فطر مبارک

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

قـربان هـلالت بـروم ای مـه شـوال

آورده ام از فـرط خوشـی در دو سـه تـا بـــال

ســی روز به امید وصالت سپری شد

خـم شد کمرم در رمضان همچو یکی دال

انســان از ایـــن روی بُـــود شـاد در این روز 

چون باز شکم در جلــو واوسـت به دنبال !

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس عید فطر

عید آمدو خنده به لبان شد 

با ساز دلم شاد وروان شد

مستانه زدم سوی تو آهنگ 

دوستانه دلم به آسمان شد

عید فطر مبارک

[dropcap][/dropcap]

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خیارشور

خیارشور ، خیار شور ، خیارشور خانگی ، طرز تهیه خیارشور

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خیارشور در منزل را آموزش دهیم. خیارشور یکی از مواد پایه ثابت ساندویچ ها و غذاهای سرخ کردنی است و خیلی پرمصرف است . شما می تونید با خیارهایی که در یخچال دارید و اضافه هستند خیارشور خانگی درست کنید که طعم خیلی بهتری نسبت به خیارشورهای آماده دارند و خیلی هم به صرفه تر است. خیارشور را هم با سرکه و هم بدون سرکه می توانید درست کنید. این خیارشور در عرض 2 هفته آماده مصرف است.

مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی 1 کیلو
سیر 6 حبه
نمک به میزان لازم
ترخون و شوید تازه نیم کیلو
فلفل سبز تند 3 عدد
سرکه سفید (در صورت تمایل) 1 پیمانه

طرز تهیه خیارشور

مراحل تهیه خیارشور به این صورت است که ابتدا در قابلمه مقداری آب بریزید و به آن به میزان لازم نمک اضافه کنید تا شور شود. سرکه را هم به این محلول اضافه کنید. مقدار آب بستگی به ظرفی دارد که میخواهید در آن خیارشور درست کنید. برای ریختن نمک هم به ازای هر 15 لیوان آب 1 لیوان نمک کافیست. آب و نمک را روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

خیار ها و سبزی ها را تمیز بشورید و بگذارید تا آبشان خشک شود. حتما باید آب سبزی و خیار شور خشک شده باشد وگرنه خیارشور شما بعد از مدتی کپک می زند. در یک ظرف شیشه ای تمیز و کاملا خشک خیار ها را مرتب بچینید و لا به لای خیار ها سیر و سبزی و فلفل قرار دهید تا ظرف پر شود حالا باید محلول آب و نمک و سرکه را اضافه کنید. دمای محلول باید ولرم باشد طوری که وقتی دستتان را داخلش می کنید فقط کمی گرما احساس کنید. به هیچ وجه نباید گرم باشد چون باعث می شود خیار ها شل شوند. در ظرف را محکم ببندید و آن را برای مدت 1 هفته در یک جای گرم قرار دهید. اگر ظرف خیارشور را در مقابل آفتاب قرار دهید خیارشور شما رنگ روشن تری خواهد داشت و اگر در سایه و جای تاریک باشد خیارشور رنگش تیره می شود. بعد از این مدت خیارشور را برای 1 هفته داخل یخچال قرار دهید و بعد از این مدت آماده مصرف است.

  • mahdieh soufi