سرزمین رزها

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی ، کشک بادمجان ، طرز تهیه میرزا قاسمی ، mirza ghasemi

میرزا قاسمی از غذاهای محلی و بسیار خوشمزه استان گیلان است و پایه ثابت منوهای رستوران های شمالی است. میرزا قاسمی مثل کشک بادمجان از بادمجان و سیر تهیه می شود ولی در میرزا قاسمی از تخم مرغ هم استفاده می شود. در ترکیب غذا اصلا نباید سیر را حذف کنید چون واقعا طعم اصلی غذا به سیر بستگی دارد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه میرزا قاسمی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی
بادمجان 5 عدد
تخم مرغ 3 عدد
سیر 4 حبه
گوجه فرنگی 2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی ابتدا روی بادمجان ها با چاقو یک برش عمیق بزنید و آن ها را با پوست روی آتش کباب کنید تا کاملا پخته و مغز پخت شوند. بعد از اینکه بادمجان ها کبابی شدند آن ها را درون آب سرد قرار دهید تا پوست آن به راحتی کنده شود. پوست آن ها را بکنید و سرهای بادمجان ها را جدا کنید .بادمجان ها را در ظرفی بریزید و کاملا له کنید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب جوش بندازید تا پوستشان سریع تر کنده شود سپس آن ها را ریز خرد کنید و به بادمجان اضافه کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و داخل روغن داغ تفت دهید تا سرخ شود. حالا بادمجان ها و گوجه های آماده شده را به سیر و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب بادمجان ها کشیده شود. نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید ، سپس تخم مرغ ها را در تابه بشکنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند. درب ظرف را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا با حرارت ملایم کاملا پخته شود. میرزا قاسمی شما آماده است.

در صورت تمایل مقداری گردو و جعفری خرد شده هم داخل غذا بریزید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

گالری عکس پروفایل زیبا و خاص مخصوص پروفایل تلگرام خفن + عاشقانه

گالری عکس پروفایل تلگرام در سایت رز سرخ

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

باور کن دنیا دو روز است

و ما هم رهگذری هستیم

در این طلوع و غروب مهربان باش

و با تمام عشق زندگی را احساس کن

شاید فردا دنیا باشد ولی ما نباشیم !!

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

به روزهایی رسیدم

که دیگر

چند شنبه هایش مهم نیست

آدم ها

و روزهایش

همه جمعه شده اند …

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

حالا که باران میبارد

زمین خیس شده و بوی باران میپیچد در ریه هایم

حالا که سنگفرش ها پوشیده شده اند از برگ‌

حالا که عطر قهوه های کافه چی هوای این حوالی را پر کرده …

حیف است اگر نباشی، اگر برنگردی …

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

ای زمانه من از گردش تو سیر شدم

بس که آزرده و خسته و دلگیر شدم

ای مرگ چرا در آغوش نمیگیری مرا

با خیالت که جوانم به خدا پیر شدم…

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

  این که می گویم می روی

یعنی : می شود نروی ؟!

یعنی : حالا که می روی زود برمیگردی ؟

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

شب از نیمه که بگذرد

کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم

مثلا مسواک بزنم

ساعتم‌ را برای صبح فردا کوک کنم

بعد

تا می‌ توانم

دلتنگت شوم

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

  می شنوی ؟

اینجا صدایِ بی تفاوتی ها همه جا را پر کرده است

اینجا انگار کسی محضِ رضایِ عشق نمی گوید

دوستت دارم ... !

رز سرخ

عکس پروفایل ، عکس پروفایل ، عکس پروفایل عاشقانه ، عکس پروفایل غمگین ، photos profile

دوست داشتن تو

بی اجازه زیباست

تو هم نخواهی

من باز هم دوستت دارم ...

رز سرخ

عکس پروفایل تلگرام

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد مکزیکی ، سالاد اندونزی ، طرز تهیه سالاد اندونزی ، salad andonezi

سالاد اندونزی یک سالاد معروف هست که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. در این سالاد از سبزیجات مقوی استفاده می شود و ترکیبش بسیار شبیه سالاد مکزیکی است ولی تفاوتش در این است که در سالاد مکزیکی از مواد دیگری مثل قارچ و کاهو هم می توان در ترکیب سالاد استفاده کرد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش سالاد همراه باشید تا طرز تهیه سالاد اندونزی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی
کلم برگ قرمز 1 پیمانه
کلم برگ سفید 2 پیمانه
کالباس نصف پیمانه
خیار شور 200 گرم
ذرت نصف پیمانه
هویج 1 عدد
نخود فرنگی نصف پیمانه
سس مایونز به میزان لازم
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی

برای تهیه سالاد اندونزی ابتدا باید کلم قرمز و سفید را به صورت رشته ای باریک خرد کنید. هرچه در این مرحله کلم ها باریک تر خرد شوند و حوصله بیشتری به خرج دهید سالادتان زیباتر خواهد شد. کلم ها را جداگانه در ظرفی بخیسانید و آبکشی کنید. بعد از اینکه آبشان کامل رفت آنها را در ظرفی بریزید. حالا کالباس و خیار شور را به صورت نگینی خرد کنید و به کلم ها اضافه کنید.

ذرت و نخود فرنگی پخته شده را هم به مواد سالاد اندونزی اضافه کنید و مخلوط کنید. اگر از کنسرو ذرت و نخودفرنگی استفاده می کنید دیگر احتیاجی به پختنشان نیست. هویج را بهتر است بخارپز کنید چون پختن هویج به صورت آبپز باعث می شود فیبر آن از بین برود. پس از بخارپز کردن هویج ، آن را روی مواد سالاد رنده کنید.سالادتان آماده است و حالا باید سس را تهیه کنید.

سس مایونز را در کاسه ای بریزید و آبلیمو و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید حالا سس را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید تا سس به همه جای سالاد برسد. روی ظرف را سلفون بکشید و برای 3 ساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید.

در این سالاد مانند سالاد ماکارونی دست شما برای تغییر مواد باز است و می توانید مواد غذایی که مایل نیستید مصرف کنید را از مواد لازم حذف کنید و مواد غذایی مورد علاقه خودتان را جایگزین کنید. به طور مثال می توانید کالباس را از مواد سالاد حذف کنید و از گوشت مرغ استفاده نمایید.

سالاد مکزیکی ، سالاد اندونزی ، طرز تهیه سالاد اندونزی ، salad andonezi

طرز تهیه سالاد اندونزی

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه دسر یخچالی

دسر یخچالی ، کیک یخچالی ، طرز تهیه دسر یخچالی ، nsv do]hgd ، desere yakhchali

دسر یخچالی یا کیک یخچالی یک دسر آسانی هست که موادش در منزل در دسترس هست. این دسر نیازی به پخت ندارد و بسیار خوشمزه است. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دسر همراه باشید تا طرز تهیه دسر یخچالی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یخچالی
شیر 2 لیوان
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
شکر 1 لیوان
بیسکویت پتی بور 2 بسته
آرد 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم

طرز تهیه دسر یخچالی

برای تهیه دسر یخچالی ابتدا شیر و شکر را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. حالا آرد الک شده را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شکر در شیر حل شود. حرارت را ملایم کنید و مدام مواد را هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود. بعد از گذشت چند دقیقه کره را اضافه کنید. در این مرحله غلظت مواد باید مثل فرنی باشد یعنی کمی سفت. وقتی مواد به این غلظت رسید ظرف را از روی حرارت بردارید.

یک ظرف پیرکس مستطیلی بردارید و کف ظرف را بیسکویت بچینید و سپس از مایع داغی که آماده کرده بودید یک لایه نازک روی بیسکویت ها بریزید (حتما باید مایع داغ باشد). دوباره یک لایه دیگر بیسکویت روی دسر بچینید و دوباره یک لایه کرم بریزید.این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. حواستان باشد که آخرین لایه باید از مواد کرم باشد.

در آخر چند بیسکویت را خرد کرده و روی دسر بپاشید. ظرف را برای 4 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک قهوه

کیک قهوه ، طرز تهیه کیک قهوه ، coffee cake

کیک قهوه از خوشمزه ترین و لذیذترین کیک ها می باشد و می توانید برای عصرانه و صبحانه میل کنید. کیک قهوه با پودر قهوه تهیه می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع کیک همراه باشید تا طرز تهیه کیک قهوه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه
پودر قهوه 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
کره نرم شده 150 گرم

**مواد لازم برای تهیه شربت و تزیین روی کیک :

- قهوه اسپرسوی داغ : 1 قاشق چای خوری

- شکر : 100 گرم (نصف پیمانه)

- خامه : 100 گرم

- شکلات شیری ذوب شده : 50 گرم

طرز تهیه کیک قهوه

برای تهیه کیک قهوه ابتدا باید تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با همزن خوب بزنید تا کف کنند و کرم رنگ شوند (برای اینکه پف کیک بیشتر شود می توانید زرده و سفیده را از هم جدا کنید) . حالا شکر و کره را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا مایه یکدست شود. وانیل و شیر را هم به مواد کیک اضافه کنید و مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 2 مرتبه الک کنید. حتما باید آرد را همان موقع الک کنید تا در کیک گلوله نشود.

آرد را طی چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی آرام و در یک جهت مخلوط کنید. در آخرین مرحله پودر قهوه را داخل مواد کیک بریزید و دوباره هم بزنید تا مایه کیک نرم و لطیف شود. قالب مناسبی را برای کیک انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید. قالب کیک را به مدت 45 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. بعد از 45 دقیقه کیک را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا خنک شود. برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید خلال دندانی را در کیک فرو کنید اگر موادی به خلال چسبید پس کیک هنوز کامل نپخته است و به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

روش تهیه شربت روی کیک : 

برای تهیه شربت قهوه اسپرسو را با یک لیوان آب دم کنید سپس شکر را درون آن حل کنید. بلافاصله پس از در آوردن کیک از فر روی آن با چنگال سوراخ ایجاد کنید و شربت را در سوراخ ها بریزید و صبر کنید تا کیک خنک شود.

برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را در ظرفی بریزید و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. برای تزیین کیک قهوه آن را روی کیک به سلیقه خودتان بریزید و تزیین کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه بورک مرغ

بورک مرغ ، طرز تهیه بورک مرغ ، borek chicken

بورک مرغ یک غذای خوشمزه است که برای تهیه آن حتما باید از خمیر یوفکا استفاده کنید . بورک یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای است و در واقع یک پیراشکی ترکیه ای محسوب می شود که مواد میانی دارد و مواد در بین یک خمیر نازک به شکلی زیبا پیچیده شده است . مواد میانی که برای بورک می توانید استفاده کنید متفاوت است و می تواند شامل گوشت چرخ کرده ، مرغ ، سبزیجات ، انواع ژامبون ، قارچ و ... باشد. بورک انواع متفاوتی دارد : بورک گوشت ، بورک سیب زمینی و .... !!! با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه بورک مرغ را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بورک مرغ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه ای سبز 1 عدد
قارچ  200 گرم
جعفری خرد شده 3 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
خمیر یوفکا به تعداد لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

*موادی که احتیاج دارید تا روی خمیر یوفکا بمالید :

- شیر : یک سوم پیمانه

- زرده تخم مرغ : 1 عدد

- کنجد : به میزان لازم

طرز تهیه بورک مرغ

برای تهیه بورک مرغ ابتدا باید سینه مرغ را با مقداری آب و نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد. وقتی مرغ پخت آن را ریش ریش کنید. در تابه ای پیاز را ریز خرد (یا رنده) کنید و با روغن تفت دهید . قارچ و فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. نمک و فلفل را به مواد بزنید و جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید ، تفت دهید تا آب جعفری تبخیر شود. مواد داخل بورک آماده است تابه را از روی حرارت بردارید.

اگر خمیر یوفکا را در فریزر قرار داده اید، از 12 ساعت قبل در یخچال بگذارید تا از حالت انجماد خارج بشه یا از دو ساعت قبل در هوای آشپزخانه بگذارید و یک شکاف 3 یا 4 سانتی روی بسته ایجاد کنید تا کمی هوا به داخل پاکت جریان داشته باشد. خمیر یوفکا رو باز کنین، به دقت یک لایه از خمیر را بردارین و روی یک سطح صاف قرار بدهید. تخم مرغ و شیر را با هم در ظرفی مخلوط کنید. با یک قلم مو مخلوط تخم مرغ و شیر را روی سطح خمیر بمالید تا خمیر مرطوب شود. سپس یک قاشق از مواد بورک رو در وسط خمیر قرار دهید. کمی روی مواد پنیر پیتزا بریزید و بعد هم گوشه های خمیر رو به طرف داخل تا بزنید و رول کنید. با قلم مو از مخلوط تخم مرغ و شیر را روی خمیر بمالید و مقداری کنجد روی بورک بریزید. در تابه گودی مقدار مناسب روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود سپس بورک ها را داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شوند.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه بورانی بادمجان

بورانی بادمجان ، طرز تهیه بورانی بادمجان ، borani bademjan

بورانی بادمجان یک غذای ساده و خوشمزه ای هست که در شمال ایران بیشتر تهیه می شود. ترکیب این غذا شامل بادمجان ، ماست چکیده و سیر هست . این غذا به دلیل وجود ماست و بادمجان طبع سردی دارد پس بهتر است در فصل گرم خورده شود. این غذا برای افرادی که می خواهند رژیم بگیرند گزینه بسیار خوبی است چون کالری بسیار پایینی دراد. با سایت رز سرخ قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه بورانی بادمجان را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان
بادمجان 3 عدد
ماست چکیده 1 لیوان
سیر 2 حبه
نعنا خشک 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان

برای تهیه بورانی بادمجان ابتدا باید بادمجان ها را بشورید و چند برش عمیق با چاقو روی آن ها ایجاد کنید. بادمجان ها را با پوست روی حرارت کباب کنید. می توانید از حرارت گاز یا ذغال استفاده کنید. هنگامی که بادمجان ها نرم شدند و پوست آن ها سوخت از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند. سپس پوست روی بادمجان ها را بکنید. بادمجان های پوست گرفته شده را داخل ظرفی بریزید و خوب آن ها را له کنید. ماست ، نعنا خشک ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان له شده اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید.

بورانی آماده است ولی قبل از سرو بورانی را چند ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و بعد با نان سرو کنید. روی بورانی را می توانید با نعنا خشک تزیین کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه سس خردل

سس خردل ، طرز تهیه سس خردل ، mustard

سس خردل از سس های خوشمزه و معروفی است که معمولا با فلافل ، هات داگ ، همبرگر و ... خورده می شود ، طعم تندی دارد و بسیار خوشمزه است. برای تهیه سس خردل باید از دانه های خردل استفاده کنید. سس خردل در دو نوع فرانسوی و انگلیسی تهیه می شود که ما در اینجا ابتدا نوع فرانسوی و سپس نوع انگلیسی را آموزش می دهیم. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش سس همراه باشید تا طرز تهیه سس خردل را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سس خردل
دانه خردل سفید 1 قاشق غذا خوری
سرکه 1 قاشق چای خوری
شکر 1 قاشق چای خوری
آب سرد  1 قاشق چای خوری

طرز تهیه سس خردل

برای تهیه سس خردل ابتدا باید همه مواد را داخل میکسر بریزید و به مدت 10 دقیقه با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سس خردل برای مصرف آماده است. بهتر است قبل از استفاده از این سس، آن را کمی حرارت دهید تا طعم مواد با هم ترکیب شده و خوشمزه تر شود. بعد از آماده شدن سس آن را در ظرف در بسته و در یخچال نگه داری کنید.

طرز تهیه سس خردل انگلیسی :

برای تهیه سس خردل از نوع انگلیسی به مواد زیر احتیاج دارید :

- پودر خردل (یا دانه خردل) : 2 قاشق غذا خوری 

- خامه : 4 قاشق غذا خوری

- آبلیمو : 1/4 پیمانه

- نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

ابتدا پودر خردل ، آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه را در ظرفی با هم خوب مخلوط کنید. در نهایت خامه را با مواد ترکیب کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. بهتر است سس خردل با خامه را هم زمان با تهیه غذای اصلی تهیه کرده و نهایتا تا 3 روز داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه داری کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

تقویت ابرو

تقویت ابرو ، پر پشت شدن ابرو ، روش های تقویت ابرو

ابرو نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد و پرپشت شدن ابرو ها جذابیت خاصی به چهره می دهد. متاسفانه استفاده زیاد از مواد آرایشی برای ابرو و مدام برداشتن ابرو ها باعث می شود که ابرو ها نازک شوند و داخلشان کم پشت شود که همین مساله باعث نگرانی خانم ها می شود چون ممکن است زیباییشان به خطر بیوفتد. ولی با مراقبت زیاد این مساله قابل حل است تا دوباره ابرو ها به حالت اولیه خودشان برگردند.

با سایت رز سرخ در قسمت سلامت و زیبایی همراه باشید تا روش های تقویت ابرو را برایتان توضیح دهیم.

1 - روغن زیتون

 روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و این ویتامین روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند. برای پرپشت کردن ابرو به‌ وسیله‌ی روغن زیتون ابروهای خود را 5 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید و بگذارید این روغن تا صبح روی ابروهایتان بماند و سپس ابروها را با آب گرم بشویید. ماساژ دادن ابروها با روغن زیتون به طور روزانه باعث رشد سریع ابروها می شود.

2 - وازلین

روغن زیتون رشد ابروها را سریع تر می کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن ها را ضخیم تر می کند و در نتیجه ابروها پرتر به نظر خواهند رسید. مالیدن روزی 2 یا 3 مرتبه وازلین به ابروها باعث رشد سریع ابروها می شود. کمی وازلین را بین دو انگشت خود به آرامی و با گرمای انگشتان ماساژ دهید بعد دراز بکشید و آنرا بالای پلک ها و مژه ها از گوشه داخلی به سمت خارج بمالید. اینکار را به ملایمت و نه با فشار انجام دهید. پس از مکثی کوتاه با دستمال اضافات آن را برداشته و استراحت کنید. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید

3 - روغن سیاه دانه

 روغن سیاه دانه یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است و برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ابرو بسیار موثر است. هر روز کمی از این روغن را بر روی ابرو هایتان بمالید و آن ها را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

4 - زرده تخم مرغ

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند. زرده‌ی یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ آن جدا کنید و آن را خوب هم بزنید و با یک تکه پنبه یا یک گوش پاک کن به ابروهایتان بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه ابروهایتان را با آب سرد بشویید. این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

5 - روغن کرچک

برای پر پشت شدن ابرو و مژه روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی ابرو ها بمالید و پس از مدتی کوتاه شاهد رشد و ضخیم تر شدن ابرو باشید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید. هر شب قبل از خواب ابروهای خود را با روغن کرچک چرب کنید.

6 - روغن بادام

یکی دیگر از روشهای تقویت کردن ابرو یا رشد ابرو استفاده از روغن بادام است. برای پرپشت کردن ابرو قبل از خوابیدن ابرو های خود را با کمک روغن بادام به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. فردا صبح وقتی از خواب بیدار شدید ابروهایتان را با آب ولرم بشویید.

7 - ژل آلوئورا

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می کند. برای پرپشت کردن ابرو از یک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلی یعنی همان بخش ژلاتینی آن را را جدا کنید و به آرامی ابروهایتان را با آن ماساژ بدهید. بعد از گذشت نیم ساعت با آب ولرم ابروهایتان را بشویید.

8 - لیمو ترش

لیمو ابروهای‌ شما را براق می‌کند. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد. برای پرپشت کردن ابرو یک برش لیمو را به آرامی روی ابروهایتان ماساژ بدهید. بعد از گذشت 20 دقیقه ابرو ها را با آب گرم بشویید.

9 - شیر یا شیر نارگیل

شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌ بخشد. برای پرپشت کردن ابرو مقداری شیر در یک کاسه بریزید. یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و به آرامی روی ابروهایتان بمالید. اجازه بدهید ابروها خشک شوند، سپس آنها را با آب گرم بشویید. این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.

10 - تغذیه سالم

یک رژیم غذایی سالم برای داشتن ابروهایی سالم و پرپشت ضروری است. برخی مواد غذایی سالم را که برای تقویت ابرو مفید هستند در زیر به شما معرفی می کنیم :

- غذاهای سرشار از ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب‌زمینی و هویج.

- غذاهای سرشار از ویتامین C مانند لیمو، فلفل، کلم بروکلی، پاپایا و پرتقال.

- غذاهای سرشار از ویتامین E مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون.

- غذاهای سرشار از پروتئین مانند پنیر، سویا، لوبیا، عدس و ماست.

- غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و ماهی قزل‌آلا.

- غذاهای سرشار از آهن مانند شیر، ماهی، سبزیجات سبزبرگ و گوشت قرمز.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

دمنوش گلپر

گلپر ، دمنوش گلپر ، خواص دمنوش گلپر ، خواص درمانی دمنوش گلپر

گیاه گلپر (با نام انگلیسی Heracleumpersicum ) از گیاهان معطر دارویی بوده که علاوه بر ارزش خوراکی که دارد در طب سنتی و صنعت داروسازی نیز از آن استفادههای فراوانی می شود. گلپر گیاه بومی ایران است و در مناطق مرطوب کوهستانی و حاشیه های آن رشد می کند. از خشک شده گلپر به عنوان ادویه و طعم دهنده استفاده می کنند. از نظر طب سنتی گلپر دارای طبیعتی گرم و خشک است.

با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دمنوش همراه باشید تا با خواص دمنوش گلپر بیشتر آشنا شوید.

خواص دمنوش گلپر

برای تهیه دمنوش گلپر مقدار 1 الی 2 لیوان آب ، بسته به میزانی که می خواهید دمنوش تهیه کنید درون کتری بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. در این فاصله مقداری گلپر خشک شده را بخیسانید یا از 2 قاشق پودر گلپر استفاده کنید و آن ها را درون آب جوش بریزید. اجازه دهید تا برای مدت 10 تا 15 دقیقه دمنوش دم بکشد. زمانی که رنگ دمنوش زرد شد یعنی دمنوش آماده میل کردن است. این دمنوش کمی طعم تلخ دارد ، می توانید آن را با مقداری شکر یا نبات شیرین کنید.

مهمترین خواص درمانی دمنوش گلپر :

– دمنوش گلپر ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی است و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود.

– خوردن مقدار متعادل گلپر باعث ایجاد شادی و نشاط می گردد و همچنین باعث رفع ناراحتیهای اعصاب می شود.

دمنوش گلپر برای هضم غذا موثر و ضد نفخ است.

– جهت درمان رفلاکس معده، تهوع، استفراغ و سایر اختلالات گوارشی کاربرد دارد.

–  گلپر را جهت معالجه هیسترى (صرع) و عفونت‌هاى عصبى تجویز می‌کنند.

– دمنوش این گیاه تحریک کننده اشتها است.

– تقویت کننده قلب و عروق است .

–  تقویت کننده عالی حافظه است .

– دمنوش گلپر ، ضد صرع قوی و ضد فراموشی می باشد.

– دمنوش گلپر شیر مادر را زیاد می کند.

– پاک سازی کبد و دفع صفرا.

– تداوم آن برای سوزاندن چربی های بدن مناسب است.

– گلپر داروی مناسبی برای تقویت قوه جنسی است و برای اعاده سلامت نیروی جنسی در حالاتی که هیچ نوع مرض روحی و جسمی وجود ندارد موثر است.

– زیادهروی در مصرف گلپر برای زنان باردار مضر بوده، زیرا خطر سقط جنین را به همراه دارد.

  • mahdieh soufi