سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه مربای آلبالو

مربا آلبالو ، مربای آلبالو ، طرز تهیه مربای آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مربای آلبالو را برایتان آموزش دهیم. مربا آلبالو جزء پر مصرف ترین مربا هاست که طرفداران زیادی دارد مثل مربای توت فرنگی . در فصل تابستان که آلبالو تازه در دسترس هست می توانید این مربای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید در ضمن آلبالو دارای خواص بسیار زیادی هست که می تونید با خوردن این مربا از خواصش هم بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
شکر 1 کیلو گرم

طرز تهیه مربای آلبالو

برای تهیه مربای آلبالو آن ها را بشورید و دمشان را جدا کنید.سپس به کمک هسته گیر هسته آلبالو ها را بیرون بیاورید. آلبالو ها را داخل قابلمه ای بریزید و در لابه لای آن ها شکر بریزید. قابلمه را برای مدت 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا آلبالو ها و شکر آب بیندازند. بعد از گذشت این مدت زمان قابلمه را روی حرارت قرار دهید . اگر آب آلبالو ها کم بود می توانید خیلی کم آب اضافه کنید . تقریبا برای هر 3 پیمانه آلبالو 1 پیمانه آب بریزید کافیست.

حرارت قابلمه را کم کنید و مدام آلبالو ها را هم بزنید چون خیلی زود سر می رود.اگر حرارت قابلمه زیاد باشد باعث می شود رنگ مربا تیره شود. بعد از حدود نیم ساعت وقتی که مربا غلیظ شده بود و به رنگ دلخواهتان رسیده بود می توانید از روی حرارت برش دارید. به این موضوع توجه داشته باشید که وقتی مربا خنک می شود غلیظ تر هم خواهد شد. مربای آماده شده را در ظرف شیشه ای تمیز بریزید و بعد از خنک شدن در یخچال نگه داری کنید.

اگر شیرینی مربا کم باشد سریع شکرک می زند برای برطرف کردن شکرک 1 قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه مربای توت فرنگی

  • ۹۷/۰۳/۳۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی