سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ ، پودینگ شکلاتی ، طرز تهیه پودینگ شکلاتی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پودینگ شکلاتی را آموزش دهیم. پودینگ یک نوع دسر فرانسوی هست که خیلی خوشمزه و راحت تهیه می شود. این دسر خوشمزه را می توانید به صورت تک نفره درست کنید و در مهمانی هایتان استفاده کنید که بسیار شیک است.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر 2 و نیم پیمانه
شکر 1 پیمانه
بیسکویت خرد شده 1 بسته
کره 50 گرم
موز و گردو برای تزئین

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه پودینگ شکلاتی ابتدا کره را در ظرفی روی حرارت بگذارید تا کره نرم شود سپس پودر کاکائو الک شده را اضافه کنید و مخلوط کنید.

زرده های تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس همراه با شکر به مخلوط کره و پودر کاکائو اضافه کنید.شیر و نشاسته را هم بعد از چند دقیقه اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید تا مواد با هم مخلوط شوند و کاکائو رنگ باز کند و دسر غلیظ شود. نشاسته ذرت عامل غلظت دهنده به پودینگ هست پس حواستان باشد مواد را مرتب هم بزنید چون وقتی شروع به جوشیدن کند خیلی زود ته می گیرد و میسوزد. وقتی دسر به غلظت لازم رسید (نه خیلی شل و نه خیلی سفت) آن را از روی حرارت بردارید.  در ظرف سرو ابتدا یک لایه بیسکوییت خرد شده و چند تکه موز قرار دهید سپس مقداری پودینگ بریزید و ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شوند. پودینگ وقتی سرد میشود غلیظ تر خواهد شد پس حواستان باشد وقتی روی حرارت است خیلی سفت نشود. ظرف سرو بهتر است بستنی خوری یا لیوان باشد. در هنگام سرو روی پودینگ را با موز و گردو و یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

در صورت تمایل برای از بین بردن بوی تخم مرغ می توانید از نصف قشق چایخوری وانیل در این دسر استفاده کنید.

 

  • ۹۷/۰۳/۲۹
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی