سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی ، کیک اسفنجی با خامه ، طرز تهیه کیک اسفنجی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک اسفنجی را برایتان آموزش دهیم. کیک اسفنجی پایه همه نوع کیک هاست و نسبت به بقیه کیک ها راحت تر است و می توانید برای مناسبت های مختلف درست کنید و آن را با خامه و مواد دیگر تزئین کنید تا مثل کیک های درون قنادی شود.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی
تخم مرغ 4 عدد
آرد 200 گرم تقریبا معادل 2 لیوان سرخالی
شیر 1 لیوان
شکر 1 پیمانه معادل 150 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
روغن نصف لیوان

طرز تهیه کیک اسفنجی

مراحل تهیه کیک اسفنجی به این صورت است که ابتدا برای اینکه پف کیک بیشتر باشد زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را در ظرفی بریزید . اگر وقت کافی برای اینکار ندارید هر دو را باهم مخلوط کنید.

سفیده ها را با همزن با دور تند حدود 10 دقیقه باید بزنید تا مثل کف شوند و حجمشان دو برابر شود طوری که وقتی ظرف را برمیگردانیم سفیده از ظرف نریزد.حالا سفیده ها را داخل یخچال بگذارید و بقیه مواد کیک را آماده کنید.

زرده ها را هم با همزن کمی بزنید تا حباب دار شوند. بعد از مخلوط کردن شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره برای چند دقیقه مخلوط کنید. شیر و روغن را هم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه الک کنید تا در کیک گلوله نشود و کیک بافت نرم تری داشته باشد. حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی چند مرحله به کیک اضافه کنید و هم بزنید. وقتی آرد را می ریزید مواد را باید فقط در یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد. در آخر هم سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و به مواد اضافه کنید. سفیده را در کیک خیلی هم نزنید چون هم زدن زیاد باعث خوابیدن پف کیک می شود. قالب مخصوص کیک را چرب کنید یا یک کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت روشن کنید و قالب را داخل فر به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود کیک آماده است.

کیک را از فر بیرون بیاورید و با خامه و میوه یا شکلات آب شده تزئین کنید. برای خوشمزه تر شدن کیک می توانید کیک را از عرض ببرید تا دو لایه شود و بین دو لایه را خامه بمالید و با مغز گردو و موز حلقه شده پر کنید.

[divider]

مطالب پیشنهادی : •  کیک آلبالو  •  کیک نسکافه ای  •  کیک سیب  •  کیک زبرا

  • ۹۷/۰۳/۳۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی