سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کباب بناب اصل آذربایجان بسیار خوشمزه و عالی

در این مطلب از سایت رز سرخ برای شما عزیزان طرز تهیه کباب بناب آذربایجان را آموزش می دهیم.

طرز تهیه کباب بناب ، کباب بناب ، کباب بناب آذربایجان ، کباب بناب تبریز ، تاریخچه کباب بناب ، مواد اولیه کباب بناب

کباب بناب نوعی از کباب کوبیده منسوب به شهر بناب در استان آذربایجان شرقی می باشد. این کباب از گوشت تازه و چربیدار گوسفند ، در اندازه ای بسیار بزرگ تر از کباب کوبیده معمولی تهیه می شود. هر پرس این نوع کباب بر خلاف کباب کوبیده معمولاً یک سیخ است.

تاریخچه کباب بناب :

کباب بناب، قدمتی تقریبا ۷۷ ساله دارد و برای اولین بار مش صمد آشپزباشی که آن زمان در راسته بازار شهرستان بناب مغازه داشته، از این نوع کباب‌ها طبخ می‌کرده است.

مواد اولیه کباب بناب تبریز

گوشت گوسفند پر چرب (ترجیحا قلوه گاه) :♥: یک کیلو گرم

پیاز :♥: 2 عدد

نمک و فلفل سیاه :♥: به مقدار لازم

طرز تهیه کباب بناب

برای تهیه کباب بناب ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشورید و آن ها را نگینی خرد کنید.

پس از ساطوری کردن پیاز یک کیلو گوشت گوسفندی را دو بار با چرخ گوشت چرخ کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید و کم کم پیاز را به گوشت اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه را روی گوشت بپاشید.

دستانتان را تمیز بشورید و گوشت و پیاز را ورز دهید تا خوب پیاز به خورد گوشت برود و با گوشت کاملا آمیخته شود وقتی که مواد با هم انسجام پیدا کردند و گوشتها از هم جدا نمیشد روی کاسه یک سلفن بکشید و به مدت 2 ساعت اجازه دهید تا گوشت استراحت کنید (نیاز به اینکه در یخچال بگذارید نیست).

پس از گذشت استراحت گوشت سیخ ها را جلو دستتان بگذارید و یک کاسه آب گرم را نیز کنار دستتان بگذارید و ابتدا دست راستتان را در آب گرم بزنید و اندازه یک کوفته از گوشت را بردارید و در دستتان به گوشت حالت بدید و سیخ را در دست چپ نگه دارید .

به دو شکل میتوانید کباب را سیخ کنید یکی اینکه از بغل وارد سیخ کنید و یا اینکه گوشت را وارد سیخ کنید که این روش به نظر راحت می آید و خیلی خوب گوشت در سیخ میماند.

البته هنگام فرو کردن گوشت در سیخ ممکن است کمی گوشت در نوک سیخ بماند با دست گوشتهای مانده را به سمت پایین بکشید زیرا هنگامی که بخواهید کباب را از سیخ در بیاورید دچار مشکل خواهید شد و ممکن است کباب خرد شود و بریزید.

آرام آرام گوشت را در سیخ پخش و پهن کنید تا یک دست شود.

در آخر با انگشت اشاره و انگشت کناریش با فاصله شیارهایی در گوشت ایجاد کنید ،ممکن است سیخ در بین شیارهای ایجاد شده مشخص شود هیچ اشکالی ندارد با حرارتی که در آتش است این نقاط به یکدیگر میچسبند.

ابتدا منقل را آماده کنید. باید آتش شما در ابتدا که سیخ ها را روی اون قرار دهید در بالاترین درجه حرارت باشد و زغال ها را بصورت مساوی در منقل پخش کنید و پس از دو دقیقه که سیخ ها رو روی آتش میگذارید باید تغییر رنگ داده باشد و کرم رنگ شود و کبابها رو برمیگردانید تا طرف دیگر نیز کرم رنگ شود.

هر چند دقیقه یکبار یکی از سیخ ها را ببینید که کباب ها نسوزد اگر کباب شده بود سیخ را برگردانید تا طرف دیگر نیز کباب شود . با چاقو میتوانید از انتهای کباب کمی ببرید و بخورید تا متوجه شوید که کباب کاملا پخته شده یا نه.

به دلیل پیازی که در کباب بناب استفاده شده است ممکن است کمی آب پیاز در بیاید نگران نباشید زیرا این مورد باعث میشود که طعم کباب بهتر شود.

پس از پخت ، کبابها را در وسط نان بگذارید و از سیخ ها خارج کنید و مانند دیگر کباب های معروف مثل کباب کوبیده یا جوجه کباب با نان سنگک و ریحان و یا گوجه کبابی و پلو این کباب سالم را نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب بناب ، کباب بناب ، کباب بناب آذربایجان ، کباب بناب تبریز ، تاریخچه کباب بناب ، مواد اولیه کباب بناب

طرز تهیه کباب بناب آذربایجان بسیار خوشمزه و عالی

  • ۹۷/۱۱/۰۷
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی