سرزمین رزها

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه لازانیا

لازانیا ، طرز تهیه لازانیا ، دستور پخت لازانیا

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه لازانیا را برایتان آموزش دهیم. لازانیا یک غذای ایتالیایی و فوق العاده خوشمزه ای هست که اکثر خانم ها با درست کردن آن مشکل دارند و همیشه لازانیاشون خشک می شه. این دستور بدون استفاده از سس سفید هست و لازانیا به هیچ عنوان خشک نمیشه پس مرحله به مرحله با ما همراه باشید تا برایتان کامل توضیح دهیم.

برای این که حجم مواد داخل لازانیا بیشتر شود و از گوشت کمتری استفاده کنید در مواد لازم سیب زمینی هم آورده ایم ولی اگر می خواهید می توانید این گزینه را حذف کنید.

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا
 لازانیا 1 بسته
گوشت چرخ کرده (کم چربی) 300 گرم
قارچ نیم کیلو گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
سیب زمینی نگینی خرد شده 2 عدد
پنیر پیتزا  به میزان لازم
سس کچاپ به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و پودر آویشن به میزان لازم

 

 

طرز تهیه لازانیا

مراحل تهیه لازانیا به این صورت است که شما اول باید مواد میانی داخل لازانیا را آماده کنید. گوشت چرخ کرده را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا گوشت بپزد و تغییر رنگ بدهد. بعد قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. خوب مواد را حرارت دهید تا آب مواد تبخیر شود. سپس فلفل دلمه ای و ادویه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا بپزند.

سیب زمینی های نگینی خرد شده را با کمی روغن سرخ کنید فقط در حدی که خامی سیب زمینی ها گرفته شود بعد سیب زمینی ها را به مواد گوشتی اضافه کنید و برای مدت 5 دقیقه درب تابه را بگذارید تا سیب زمینی ها با آب غذا پخته و نرم شوند.

حالا یک قابلمه آب و کمی نمک روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید بعد ورقه های لازانیا را داخل آب جوش بندازید تا نرم شوند این کار 8 دقیقه زمان می برد.بعد از این مدت لازانیا را با آب سرد آبکشی کنید.

یک ظرف مستطیلی پیرکس بردارید و کف آن را کمی چرب کنید.حواستان باشد در تهیه لازانیا باید از مقدار خیلی خیلی کم روغن استفاده کنید چون پنیر پیتزا در حین آب شدن روغن زیادی پس می دهد.

در کف ظرف ورقه های لازانیا را بچینید و با قاشق مقداری سس کچاپ روی ورقه ها بمالید بعد نصفی از مواد گوشتی را روی ورقه ها بریزید و روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. در مرحله بعد دوباره یک لایه ورقه لازانیا روی مواد بگذارید و کمی سس کچاپ بمالید سپس بقیه مواد گوشتی را رویش بریزید و در آخر هم پنیر پیتزا بریزید.در این مرحله باید از پنیر پیتزای زیادی استفاده کنید تا کاملا روی مواد را بپوشاند و یک لایه سفید ایجاد شود.

پس در تهیه لازانیا فقط باید از 2 ورقه لازانیا استفاده کنید و لایه آخر حتما باید مواد گوشتی و پنیر پیتزا باشد.

ظرف را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی شود.

[divider]

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه اسنک کالباس

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش بامیه

خورش بامیه ، خورشت بامیه ، طرز تهیه خورش بامیه

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش بامیه را به شما عزیزان آموزش دهیم.خورش بامیه از غذاهای پرطرفدار و اصیل ایران و خطه جنوب می باشد.بامیه سرشار از مواد معدنی می باشد که برای درمان پوکی استخوان ، یبوست و دیابت و ... مفید است.در این فصل که بامیه فراوان است حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید.البته برخی افراد علاقه ای به خورشت بامیه ندارد ولی با طرز تهیه که در ادامه مطلب قرار داده ایم حتما نظرشان عوض می شود.با مواد اولیه این دستور می توانید این خورش خوشمزه را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

 

بامیه ریز 1 کیلو گرم
گوشت خورشتی 300 گرم گوسفندی
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
رب 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه نصف استکان
نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش بامیه

برای تهیه خورشت ابتدا باید پوست پیاز را کنده و آن را بصورت نگینی خرد کنید ، سپس یک تابه روی اجاق گذاشته و مقداری روغن درون آن بریزید و زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون آن سرخ کنید.زمانی که پیاز ها طلایی شدند گوشت خرد شده را نیز به آن اضافه کنید و تفت بدهید.سیر ها را رنده کنید و بعد از کمی تفت دادن گوشت آنها را نیز به تابه اضافه کنید.1 قاشق مرباخوری رب را به همراه زردچوبه مخلوط کرده و به مواد درون تابه اضافه کنید و به میزان لازم آب روی آنها بریزید تا گوشت ها خوب پخته شوند.

درون تابه دیگری کمی روغن ریخته و بامیه ها را درون آن مقداری تفت بدهید تا کمی تغییر رنگ بدهند.1 ساعت قبل از اینکه بخواهید خورشت بامیه را میل کنید بامیه ها را به خورشت اضافه کنید ، نمک و آبلیمو را نیز باید در این مرحله اضافه کنید.بعد از اینکه بامیه را به خورش اضافه کردید نبایت زیاد آن را هم بزنید چون باعث له شدن بامیه ها می شود.اکنون در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش کاملا جا بیوفتد.توجه داشته باشید که اگر زیر شعله اجاق هم زیاد باشد سبب وا رفتن بامیه می شود.

اگر آب خورش شما کم شده به هیچ عنوان به آن آب اضافه نکیند که این کار باعث می شود خورش شما از قیافه بیوفتد.برای اینکه خورشت تان در نهایت بسیار خوب و عالی جا بیوفتد زیر اجاق را کم کنید تا خورش به مرور جا بیوفتد.می توانید برای بهتر شدن خورش از گوشت ماهیچه گوساله یا گوسفند استفاده کنید.در بعضی از دستورات پخت به خورش لپه نیز اضافه می کنند که کاملا به صلیقه شما بستگی دارد.

[divider]

مطالب پینهادی : خورش فسنجان

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه ، طرز تهیه ژله خرده شیشه

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ژله خرده شیشه را برایتان آموزش دهیم. ژله خرده شیشه ترکیب چند رنگ ژله بستنی و یک ژله آلوئوراست که اگر این ژله را در قالب های مخصوص بریزید خیلی زیباست و باعث هیجان مهمان هایتان می شود. و چون از بستنی در ترکیب این ژله استفاده شده است بسیار خوشمزه است. برای تهیه این ژله بهتر است حداقل از 3 رنگ مختلف ژله استفاده کنید و به جای بستنی هم می توانید از خامه یا شیر استفاده کنید.

به این ژله موزاییکی هم می گویند.

 

مواد لازم برای تهیه ژله آلوئورا
پودر ژله در رنگ های مختلف از هر رنگ 1 بسته
بستنی وانیلی به میزان لازم
پودر ژله آلوئورا 1 بسته
آب جوش 2 لیوان
آب سرد 2 لیوان

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه

مراحل تهیه ژله خرده شیشه به این صورت است که شما اول باید هرکدام از ژله های رنگی را با 1 لیوان آب جوش و 1 لیوان آب سرد درست کنید و در یک ظرف مستطیلی بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

حدود 2 یا 3 ساعت بعد که ژله ها بسته شدند آن ها را از یخچال بیرون بیاورید و با چاقو به صورت مکعبی برش بدهید. همه مکعب های ژله ای را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید تا مشغول آماده کردن ژله آلوئورا شویم.

پودر ژله آلوئورا را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا در آی حل شود و مایع شفافی حاصل شود بعد بستنی را که از قبل بیرون یخچال گذاشته ایدتا گرم شود را به ژله آلوئورا اضافه کنید و مخلوط کنید تا بستنی حل شود.حالا بگذارید این ژله حسابی خنک شود بعد آن را داخل قالبی که مکعب ها بودند بریزید. قالب را دوباره داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. برای در آوردن ژله از قالب آن را برای مدت 30 ثانیه داخل ظرف آب جوش فرو ببرید و در بشقاب برگردانید.

در تهیه این ژله یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که ژله آلوئورا حتما باید خنک باشد وگرنه باعث می شود همه مکعب ها ذوب شوند.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه اسنک کالباس

اسنک ، اسنک کالباس ، طرز تهیه اسنک کالباس

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه اسنک کالباس را برایتان آموزش دهیم.اسنک کالباس غذای مورد علاقه بچه ها و بزرگترا هست و درست کردنش در منزل خیلی راحته. اگر دستگاه ساندویچ ساز داشته باشید خیلی بهتره ولی بدون این دستگاه هم می تونید اسنک را درست کنید. مواد داخل اسنک سلیقه ای هست و می تونید از هر چیزی داخلش استفاده کنید مثل قارچ ، فلفل دلمه ای ، کاهو ، گوشت چرخ کرده و ...

 

مواد لازم برای تهیه اسنک کالباس
کالباس به میزان لازم
نان تست به میزان لازم
پنیر پیتزا ورقه ای ( یا هر نوع پنیر دیگری) به میزان لازم
سس مایونز یا سس هزار جزیره به میزان لازم
گوجه ورقه ای شده به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم

 

طرز تهیه اسنک کالباس

مراحل تهیه اسنک کالباس به این صورت است که شما باید نان های تست را با چاقو از وسط نصف کنید طوری که نان ها مثلثی شوند. روی نان ها سس مایونز بمالید. مالیدن سس به دلخواه هست و می تونید از سس های دیگر مثل سس کچاپ یا سس هزارجزیره هم استفاده کنید . ورقه های کالباس را روی نان ها بگذارید و بعد ورقه های گوجه و خیار شور را منظم روی کالباس بچینید . حالا یک ورقه پنیر پیتزا روی مواد بگذارید و یک عدد نان تست مثلثی رویش بگذارید. همه نان ها را به همین صورت آماده کنید و آن ها را درون دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید.

مواد داخل اسنک سلیقه ای هست و شما می تونید از قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای هم داخل اسنک استفاده کنید.

می تونید مواد را از اول به صورت نگینی خرد کنید و آن ها را کمی سرخ کنید بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید تا پنیر آب شود سپس مواد را داخل نان ها بریزید.

 

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی ، طرز تهیه کوکو سبزی ، کوکو سبزی با نان تست

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کوکو سبزی را برایتان آموزش دهیم. کوکو سبزی از خوشمزه ترین و راحت ترین انواع کوکو هستش که با کمی به خرج دادن سلیقه می تونید این مدل کوکو رو در مهمانی ها به عنوان کنار غذا درست کنید و سفرتون رو زیبا کنید. با دو روش می تونید کوکو سبزی رو درست کنید یا به صورت معمولی یا به این صورت که آن را در نان تست سرخ کنید که نوع دوم هم سروش راحت تره هم زیباتره . ما در اینجا هر دو روش را برایتان می گوییم.

سبزی کوکو شامل این موارد می باشد : سبزی های معطر مثل گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است.می توانید از هر کدام که تمایل دارید استفاده کنید ولی حتما از 3 نوع سبزی بیشتر باشد.

می تونید از 1 عدد سیب زمینی آب پز شده هم در موادتان استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی
سبزی کوکو  نیم کیلو گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
نان تست به تعداد لازم
زرشک و مغز گردو در صورت تمایل
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکو سبزی

مراحل تهیه کوکو سبزی به این صورت است که باید سبزی کوکو رو تمیز پاک کنید و بشورید بعد خیلی ریز خرد و ساطوری کنید. سبزی ها را با 1 قاشق غذا خوری روغن تفت دهید تا آبشان کشیده شود و سبک شوند سپس کنار بگذارید تا خنک شوند.

در کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا کف دار شوند بعد پیاز رنده شده و ادویه ها را اضافه کنید و مخلوط کنید. سبزی را هم اگر خنک شده است به مواد اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله آخر زرشک یا مغز گردو ریز شده را هم اگر تمایل دارید اضافه کنید.مایه کوکو سبزی آماده سرخ کردن هست.

یک تابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید تا روغن داغ شود. وقتی مطمئن شدید روغن حسابی داغ شده است مایه کوکو را یک جا داخل تابه بریزید تا یک طرفش سرخ شود. بعد از چند دقیقه کوکو را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

اگر می خواهید کوکو را به مقدار زیاد سرخ کنید می توانید کوکو ها را یکجا سرخ نکنید و به اندازه یک قاشق از مایه کوکو بردارید و در روغن بریزید تا سرخ شود.

 

طرز تهیه کوکو سبزی با نان تست :

وقتی مایه کوکو را آماده کردید نان های تستان را از پلاستیک بیرون بیاورید و با قالبهای کوچک وسط نان ها را خالی کنید. یا به وسیله چاقو وسط نان ها را در بیاورید.

داخل تابه مقدار کمی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود سپس نان های تست را داخل تابه قرار دهید و با قاشق از مایه کوکو بردارید و وسط نان تست بریزید تا سرخ شوند.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه بستنی سنتی

بستنی سنتی ، روش تهیه بستنی سنتی ، طرز تهیه بستنی سنتی

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه بستنی سنتی و اصیل ایرانی را برای شما همراهان عزیز آموزش دهیم.بستنی سنتی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین دسرهای معروف ایرانی می باشد.این بستنی یکی از ساده ترین ، ارزانترین ، دلچسب ترین انواع دسر می باشد و علاقه مندان بسیاری نیز دارد.بستنی سنتی دار بافت کشدار ، پسته زیاد ، تکته یخ زده خامه و عطر و طعم فوق العاده ای می باشد.

این دسر نیازی هم به تخم مرغ خام ندارد و برای افرادی که به تخم مرغ  خام علاقه ای ندارد نیز مناسب است.بستنی سنتی را می توان در 3 نوع زرد یا زعفرانی ، سفید یا وانیلی و قهوه ای یا دارچینی تهیه کرد.از اولین کسانی که در ایران به تهیه بستنی سنتی پرداخته می توان به اکبر مشتی اشاره کرد که امروزه نیز بستنی های معروف و خوشمزه ای دارد.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی
شیر 1 لیتر
شکر 300 گرم
ثعلب 2 قاشق چایخوری
محلول زعفران 2 قاشق غذاخوری
گلاب مرغوب 4 قاشق غذاخوری
پودر هل سفید یک قاشق چایخوری
خامه صبحانه 100 گرم
پسته خرد شده 100 گرم

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه بستنی سنتی

اولین کاری که باید برای تهیه بستنی سنتی انجام داد این است که شیر را درون ظرفی مناسب ریخته و بجوشانید ، شکر و ثعلب را درون ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید و کم کم به شیر در حال جوش اضافه کنید.حسابی شیر در حال جوش آمدن را هم بزنید تا شکر بطور کامل در آن حل شود.زمانی که شیر بجوش آمد آن را از روی حرارت کنار گذاشته تا دمای آن کم کم پایین بیایید.شیر را از صافی رد کنید تا در نهایت کاملا یکدست شود.زعفران ، گلاب و هل را زمانی که شیر خنک شد به آن اضافه کنید و حسابی شیر را مخلوط کنید تا مواد درون آن کاملا حل شوند.

اکنون باید شیر را داخل فریزر بگذارید و در مدت زمان 1 ساعت به 1 ساعت شیر را از یخچال بیرون آورده و آن را هم بزنید تا شیر یخ نزند.این کار برای این صورت می گیرد که شیر خودش را بگیرد.این عمل را برای 4 مرتبه تکرار کنید.خامه را کف یک ظرف مناسب به صورت نازک پهن کنید و درون فریزر بگذارید تا یخ بزند.وقتی که خامه کاملا یخ زد آن را خرد کرده و درون بستنی سنتی که آماده شده اضافه کنید.توجه کنید که خامه را قبل از اینکه یخ بزدن خوب هم بزنید و بعد داخل فریر بگذارید.خامه را نیز ترجیحا با قاشق چوبی هم بزنید.

 

نکات کلیدی در تهیه بستنی سنتی

اگر خامه مرود استفاده در بستنی پر چرب باشد یخ نمی زند و شما می توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید تا مشکل یخ  نزدن آن را برطرف کنید.اگر از خامه خشک استفاده کنید بهتر است.برای کشدار شدن و یخ نزدن بستنی باید از ثعلب مرغوب استفاده کنید.اگر بیش از حد از شکر استفاده کنید بستنی شما بسته نمی شود.هرچه مقدار ثعلب استفاده شده در بستنی بیشتر باشد در نهایت بستنی شما کشدارتر می شود.البته توصیه ما این است که بیش از حد از ثعلب استفاده نکنید.

اگر می خواهید که بستنی شما سریع آماده شود آن را درون سینی فلزی بریزید و با استفاده از کاردک آن را هم بزنید تا سریع تر آماده شود.اگر برای تهیه بستنی از دستگاه بستنی ساز استفاده می کنید حتما اول بستنی را درون فریزر بگذارید تا کمی خودش را ببندد و سپس برای 25 الی 30 دقیقه درون دستگاه بستنی ساز بریزید.بعد از اینکه بستنی را از دستگاه خارج کردید برای مدتی آن را درون فریزر بگذارید تا کاملا بسته شود.

بستنی سنتی به دلیل دارا بودن شیر و خامه بسیار مناسب برای افرادی می باشد که به مصرف لبنیات علاقه ای ندارند.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک سیب دارچینی فوق العاده خوشمزه با دستور پخت آسان

در این مطلب از سایت رز سرخ برای شما عزیزان طرز تهیه کیک سیب دارچینی را آموزش می دهیم. 

کیک سیب ، طرز تهیه کیک سیب ، روش پخت کیک سیب ، طرز تهیه کیک سیب دارچینی ، کیک سیب دارچینی ، apple cake

رز سرخ

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک سیب دارچینی را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم.کیک سیب از خوشمزه ترین انواع کیک می باشد و بسیار مناسب برای عصرانه یا حتی تولد می باشد.دستورهای مختلفی در مورد تهیه کیک سیب وجود دارد ولی اگر برای اولین بار است که می خواهید این کیک را تهیه کنید ، ما یک دستور پخت آسان و بسیار کامل را برای شما تهیه کرده ایم.این کیک مانند کیک زبرا بسیار مقوی و خوش خوراک هست و می توانید از آن در اداره یا حتی برای تغذیه کودکان دلبندتان استفاده کنید.کیک سیب از خوش عطر ترین و خوش خوراک ترین انواع کیک میوه ای می باشد پس در تهیه آن لحظه ای شک نکنید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب
تخم مرغ  3 عدد
سیب 3 عدد
آرد سفید 1 و نیم لیوان
شکر 1 لیوان
کره 200 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری

رز سرخ

طرز تهیه کیک سیب دارچینی

برای تهیه کیک سیب ابتدا باید سیب های شسته شده را پوست کنده و آنها را به قسمت های کوچک تقسیم کنیم.توجه کنید که سیب های خرد شده نباید خیلی نازک یا خیلی درشت خرد شوند.دانه های داخل سیب را در بیاورید.مدت 30 دقیقه قبل از اینکه شروع به انجام تهیه مواد کیک کنید کره را به همراه تخم مرغ از یخچال بیرون بیاورید تا کره نرم شده و تخم مرغ نیز به دمای محیط برسد. کره نرم شده را درون یک ظرف مناسب بریزید و شکر را نیز به آن اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط کرم رنگ بدست آید. اکنون زمان اضافه کردن تخم مرغ می باشد ، آنها را اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید تا تخم مرغ ها کفدار شوند.

در ظرفی دیگر آرد را ریخته و وانیل و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و آنها را برای 3 بار الک کنید تا کاملا یکدست شوند و سپس کم کم آن را به بقیه مواد اضافه کنید.به وسیله همزن دستی مخلوط را آرام آرام هم بزنید تا آرد شما گلوله گلوله نشود.به سلیقه خود یک قالب انتخاب کنید و کف آن را چرب کرده یا به وسیله کاغذ روغنی بپوشانید و مقداری از مایه کیک سیب را درون آن بریزید.اکنون نیمی از سیب های را که خرد کردید را به صورت مرتب روی خمیر کیک بچینید.

توجه داشته باشید که سیب ها را نزدیک به هم و بدون فاصله روی مایه کیک بچینید تا در خمیر فرو نروند.حالا 1 قاشق از مخلوط پودر شکر و دارچین روی سیب ها و مایه کیک بپاشید.حال باقی مانده مایه کیک را درون قالب بریزید و سیب ها را به همان شکل قبل روی مایه بچینید و کمی شکر و پورد دارچین نیز روی آن بپاشید.فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.بعد از گرم شدن فر ، قالب کیک را درون آن بگذارید و اجازه دهید تا برای مدت 45 دقیقه داخل فر بماند تا کیک پخته و سیب های روی آن طلایی شوند.برای اینکه مطمئن شوید که کیک سیب شما کاملا پخته شده می توانید یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید ، اگر چیزی به آن نچسبید کیک شما پخته شده.

توجه داشته باشید اگر از قالبی استفاده می کنید که برای بیرون آرودن کیک باید قالب را برعکس کنید حتما سیب ها را کف قالب بچینید که در نهایت کیک شما جلوه بهتر و زیباتر داشته باشد.

کیک سیب ، طرز تهیه کیک سیب ، روش پخت کیک سیب ، طرز تهیه کیک سیب دارچینی ، کیک سیب دارچینی ، apple cake

 

[divider]

مطالب پیشنهادی : کیک زبرا   • کیک اسفنجی کیک کاکائویی

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه شله زرد

شله زرد ، شله زرد نذری ، طرز تهیه شله زرد

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه شله زرد را برایتان آموزش دهیم. شله زرد را ایرانی ها بیشتر در نذری و برای تعداد زیاد درست می کنند ولی اگر هوس کردید برای عصرونه یا افطار شله زرد بپزید مرحله به مرحله با ما همراه باشید. درست کردن شله زرد کار خیلی سختی نیست و همه موادش در خانه موجود هست ولی برای درست کردن آن باید کمی حوصله داشته باشید.

این مقدار مواد اولیه برای تهیه شله زرد برای 4 نفر است یعنی به ازای هر 2 نفر 1 لیوان برنج و 2 لیوان شکر احتیاج هست. با این فرمول می توانید شله زرد نذری تهیه کنید .

 

مواد لازم برای تهیه شله زرد
برنج ایرانی 2 لیوان
شکر 4 لیوان
گلاب 1 لیوان
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
کره 150 گرم
خلال بادام نصف لیوان
هل سائیده کمی
پودر پسته و پودر دارچین برای تزئین

 

طرز تهیه شله زرد

مراحل تهیه شله زرد به این صورت است که ابتدا شما باید برنج را تمیز بشورید و چند مرتبه آبش را عوض کنید . بعد 1 لیوان گلاب و 1 لیوان آب روی برنج بریزید و بگذارید برای مدتی خیس بخورد . بعد از این مدت در قابلمه ای 8 لیوان آب (یعنی 4 برابر برنج) بریزید و بگذارید روی حرارت تا به جوش بیاید سپس برنج همراه گلاب را به قابلمه اضافه کنید تا بپزد و بجوشد. وقتی که برنج در حال جوشیدن هست نشاسته ای که داخل برنج هست رو به صورت کف سفید رنگ به داخل آب پس می دهد سعی کنید حتما این کف را با ملاقه مرتب بگیرید چون این کار تو کیفیت شله زرد تاثیر زیادی داره.

نکته ای که برای انتخاب برنج شله زرد باید در نظر بگیرید اینه که برنج باید نیم دانه و ایرانی باشه ولی اگر برنج نیم دانه نداشتید باید برنج کامل را برای مدت بیشتری بگذارید خیس بخورد.

وقتی برنج جوش آمد حرارت را باید ملایم کنید تا به آهستگی برنج بپزد و وا برود. حدود 1 ساعت این کار طول میکشه در این مدت مدام باید برنج را هم بزنید تا ته نگیرد. حالا شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید . بعد کره و زعفران دم کرده و هل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا شله زرد ته نگیرد.

وقتی شکر کاملا حل شود شله زرد لعاب میندازه و غلیظ می شه در این مرحله باید زیاد هم بزنید وگرنه شله زرد ته میگیره.

خلال های بادام رو از قبل در نصف لیوان گلاب خیس کنید و یک ربع آخر پخت همراه با گلاب به شله زرد اضافه کنید. غلظت شله زرد باید طوری باشه که وقتی آن را در بشقاب می ریزیم ولو نشود. وقتی شله زرد به این غلظت رسید از روی حرارت برش دارید و در ظرف های سرو بکشید . در نهایت با دارچین و پودر پسته و یا غنچه گل محمدی آن را تزئین کنید.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک زبرا

کیک زبرا ، طرز تهیه کیک زبرا ، دستور پخت کیک زبرا

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک زبرا را به شما عزیزان آموزش دهیم.این کیک از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین نوع کیک ها می باشد که می توانید خیلی آسان آن را تهیه کرده و برای جشن تولد یا مهمانی ها استفاده کنید.کیک زبرا یکی از انواع کیک های دو رنگ می باشد که آن را کیک راه راه یا کیک گوره خری نیز می نامنند.پخت این کیک بسیار ساده بوده و اگر برای پذیرایی از مهمان و برای عصرانه از کیک استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم که حتما برای یک بار هم که شده این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک زبرا
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2 و نیم لیوان + 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 لیوان
شیر 1 لیوان
روغن مایع نصف لیوان
بیکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل 1/4 قاشق مرباخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زبرا

برای تهیه کیک زبرا ابتدا باید فر را روشن کرده و درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا در زمانی که شما در حال انجام فرایند آماده سازی مواد کیک هستید فر کاملا گرم شود.یک قالب مناسب برای کیک انتخاب کنید که می توان به مناسب تهیه کیک نیز قالب های مختلفی انتخاب کرد.کف قالب مورد نظرتان را چرب کنید یا با کاغذ روغنی بپوشانید تا در زمان بیرون آوردن کیک ، به قالب نچسبد.آرد را درون یک ظرف مناسب ریخته و بیکینگ پودر را نیز به آن اضافه کنید و خوب با همم مخلوط کنید ، سپسپ برای 3 بار آنها را الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شوند.

تخم مرغ های مصرفی در کیک را نیز باید از قبل بیرون یخچال بگذارید تا با محیط هم دما شوند و بعد آنها را درون یک ظرف یشکنید.بعد از اینکه تخم مرغ ها را درون ظرف ریختید شکر و وانیل را نیز به آن اضافه کنید و با استفاده از همزن دستی یا برقی یا حتی چنگال حسابی آنها را مخلوط کنید تا به رنگ کرم و کاملا کشدار در بیایند.توجه داشته باشید که به شکلی تخم مرغ ها را هم بزنید که در مرحله آخر جای پره های همزن روی تخم مرغ های مخلوط شده بماند.اکنون شیر را نیز به همراه روغن به مخلوط اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.حال باید بیکینگ پودر و آرد را مخلوط کنید و کم کم و تدریجی به باقی مواد کیک زبرا اضافه کنید و بطور مداوم به وسیله قاشق چوبی آنها را هم بزنید.

اضافه کردن آرد در مرحله آخر به مواد کیک زبرا بهتر است.وقتی خوب مواد کیک را مخلوط کردید آن را به 2 قسمت تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه بریزید.حال به یکی از خمیرهای جدا کرده کیک 2 قاشق آرد اضافه کنید و به خمیر دیگری 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و خوب مخلوطشان کنید تا کاملا یکدست شوند.به دلیل اینکه آن قسمت از کیک که حاوی کاکائو می باشد سنگین تر است شما باید حتما 2 قاشق غذاخوری آرد را به قسمت دیگه خمیر اضافه کنید تا در نهایت قسمت کاکائو دار زیر کیک قرار نگیرد.

اکنون قالب مورد نظرتان را برداشته و 1 ملاقه از قسمت کاکائو دار کیک درون آن برزید و سپس 1 ملاقه نیز از قسمت مواد سفید وسط قالب ریخته و تا زمانی که مایه کیک کاملا تمام شود این کار را ادامه دهید.حال به مرحله طرح دادن روی کیک رسیدیم که شما می توانید با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی به شکل دلخواه به کیک طرح بدهید.قالب کیکتان را داخل طبقه وسط فر که از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید تا برای 45 دقیقه داخل فر بماند تا خوب پخته شود.

  • mahdieh soufi
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش فسنجان

فسنجان ، خورش فسنجان ، طرز تهیه خورش فسنجان

با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورش فسنجان را برایتان آموزش دهیم. همان طور که می دونید خورش فسنجان یک خورش سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شه که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس رسمی پخته می شه . درست کردن این خورش خیلی راحته ولی یه سری نکات داره که اگه رعایت نشه خورش نه روغن میندازه و نه خوشمزه میشه . اگه مرحله به مرحله با ما همره باشید کامل براتون توضیح می دهیم.

با این مقدار مواد برای 4 نفر می توانید این خورش را تهیه کنید . تقریبا برای هر نفر 100 گرم گردو احتیاج هست.

 

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان
مغز گردو 400 گرم
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
رب انار 4 قاشق غذا خوری
شکر (در صورت تمایل) به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش فسنجان

مراحل تهیه خورش فسنجان به این صورت است که شما ابتدا باید مغز گرد ها را 2 بار چرخ کنید تا حسابی ریز شوند. هرچی گردو ها ریز تر شوند به خورش روغن بیشتری پس می دهند.

یکی از پیاز ها را خیلی ریز خرد کنید و در قابلمه با مقدار کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. بعد مغز گردو ها را اضافه کنید و شروع به تفت دادن کنید (حدود 5 دقیقه تفت دادن کافیست) . نمک و فلفل و زردچوبه غذا را هم اضافه کنید.

این مرحله خیلی مهم هست چون روغن انداختن خورش شما به این مرحله بستگی داره. 2 لیوان آب خیلی سرد را به گردو ها اضافه کنید تا شک به گردو ها وارد شود و همه روغنشان خارج شود.اضافه کردن آب بستگی به میزان موادتان دارد ولی حتما باید آب یخ باشد.حرارت را کم کنید تا گردو ها در آب جوش بخورند. در این فاصله سینه مرغ را با 1 عدد پیاز و مقداری نمک و فلفل و آب بگذارید تا پخته شود.وقتی مرغ پخته شد آن را به خورش اضافه کنید یا می توانید آن را ریش ریش کنید و داخل خورش بریزید.