سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خیارشور

خیارشور ، خیار شور ، خیارشور خانگی ، طرز تهیه خیارشور

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خیارشور در منزل را آموزش دهیم. خیارشور یکی از مواد پایه ثابت ساندویچ ها و غذاهای سرخ کردنی است و خیلی پرمصرف است . شما می تونید با خیارهایی که در یخچال دارید و اضافه هستند خیارشور خانگی درست کنید که طعم خیلی بهتری نسبت به خیارشورهای آماده دارند و خیلی هم به صرفه تر است. خیارشور را هم با سرکه و هم بدون سرکه می توانید درست کنید. این خیارشور در عرض 2 هفته آماده مصرف است.

مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی 1 کیلو
سیر 6 حبه
نمک به میزان لازم
ترخون و شوید تازه نیم کیلو
فلفل سبز تند 3 عدد
سرکه سفید (در صورت تمایل) 1 پیمانه

طرز تهیه خیارشور

مراحل تهیه خیارشور به این صورت است که ابتدا در قابلمه مقداری آب بریزید و به آن به میزان لازم نمک اضافه کنید تا شور شود. سرکه را هم به این محلول اضافه کنید. مقدار آب بستگی به ظرفی دارد که میخواهید در آن خیارشور درست کنید. برای ریختن نمک هم به ازای هر 15 لیوان آب 1 لیوان نمک کافیست. آب و نمک را روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

خیار ها و سبزی ها را تمیز بشورید و بگذارید تا آبشان خشک شود. حتما باید آب سبزی و خیار شور خشک شده باشد وگرنه خیارشور شما بعد از مدتی کپک می زند. در یک ظرف شیشه ای تمیز و کاملا خشک خیار ها را مرتب بچینید و لا به لای خیار ها سیر و سبزی و فلفل قرار دهید تا ظرف پر شود حالا باید محلول آب و نمک و سرکه را اضافه کنید. دمای محلول باید ولرم باشد طوری که وقتی دستتان را داخلش می کنید فقط کمی گرما احساس کنید. به هیچ وجه نباید گرم باشد چون باعث می شود خیار ها شل شوند. در ظرف را محکم ببندید و آن را برای مدت 1 هفته در یک جای گرم قرار دهید. اگر ظرف خیارشور را در مقابل آفتاب قرار دهید خیارشور شما رنگ روشن تری خواهد داشت و اگر در سایه و جای تاریک باشد خیارشور رنگش تیره می شود. بعد از این مدت خیارشور را برای 1 هفته داخل یخچال قرار دهید و بعد از این مدت آماده مصرف است.

  • ۹۷/۰۳/۲۵
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی