سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه ، خورش قیمه نذری ، طرز تهیه خورش قیمه

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش قیمه را برایتان آموزش دهیم. خورش قیمه و خورش قرمه سبزی از خورش های اصیل ایرانی هستند که طرفدار های زیادی دارد و در مهمانی ها و همچنین نذری ها بیشتر پخته می شوند . یک سری نکاتی در تهیه این خورش وجود دارد که اگر رعایت شود خورشتتان بسیار خوشمزه و جا افتاد خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه
گوشت خورشتی 400 گرم
لپه 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
لیمو عمانی 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش قیمه

برای تهیه خورش قیمه ابتدا لپه ها را تمیز پاک کنید و با مقداری آب بخیسانید تا نفخشان گرفته شود.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه بریزید و با مقدار کافی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. روغن را کمی بیشتر بریزید تا خورشتتان در آخر روغن بیندازد و خوشمزه شود. وقتی پیاز ها سرخ شدند گوشت ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت ها تغییر رنگ دهند و سرخ شوند. لپه ها را آبکشی کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید. در آخر رب گوجه فرنگی را بریزید و بگذارید حدود 5 دقیقه با مواد تفت داده شود تا رب رنگ باز کند. حالا به مقدار کافی آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید بعد از گذشت 20 دقیقه حرارت را کم کنید تا خورش جا بیفتد. 1 ساعت قبل از اینکه خورش را سرو کنید لیمو عمانی ها را بشورید و چند سوراخ رویش ایجاد کنید و داخل خورش بریزید. اگر می خواهید تلخی لیمو ها کاملا گرفته شود بهتر است کمی آن ها را داخل آب بخیسانید. ترشی خورش وابسته به لیمو عمانی ها است اگر می خواهید خورشتتان ترش تر شود مقداری قره قروت داخل خورش بریزید.

در صورت تمایل می توانید 1 تکه چوب دارچین داخل خورش بیندازید و هنگامی که خورش پخت دارچین را از خورش بیرون بیاورید تا طعم دارچینی داخل خورش بپیچد.

سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و هنگام کشیدن خورش در ظرف آن را روی خورش بریزید.

  • ۹۷/۰۳/۳۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی