سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش فسنجان

فسنجان ، خورش فسنجان ، طرز تهیه خورش فسنجان

با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورش فسنجان را برایتان آموزش دهیم. همان طور که می دونید خورش فسنجان یک خورش سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شه که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس رسمی پخته می شه . درست کردن این خورش خیلی راحته ولی یه سری نکات داره که اگه رعایت نشه خورش نه روغن میندازه و نه خوشمزه میشه . اگه مرحله به مرحله با ما همره باشید کامل براتون توضیح می دهیم.

با این مقدار مواد برای 4 نفر می توانید این خورش را تهیه کنید . تقریبا برای هر نفر 100 گرم گردو احتیاج هست.

 

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان
مغز گردو 400 گرم
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
رب انار 4 قاشق غذا خوری
شکر (در صورت تمایل) به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش فسنجان

مراحل تهیه خورش فسنجان به این صورت است که شما ابتدا باید مغز گرد ها را 2 بار چرخ کنید تا حسابی ریز شوند. هرچی گردو ها ریز تر شوند به خورش روغن بیشتری پس می دهند.

یکی از پیاز ها را خیلی ریز خرد کنید و در قابلمه با مقدار کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. بعد مغز گردو ها را اضافه کنید و شروع به تفت دادن کنید (حدود 5 دقیقه تفت دادن کافیست) . نمک و فلفل و زردچوبه غذا را هم اضافه کنید.

این مرحله خیلی مهم هست چون روغن انداختن خورش شما به این مرحله بستگی داره. 2 لیوان آب خیلی سرد را به گردو ها اضافه کنید تا شک به گردو ها وارد شود و همه روغنشان خارج شود.اضافه کردن آب بستگی به میزان موادتان دارد ولی حتما باید آب یخ باشد.حرارت را کم کنید تا گردو ها در آب جوش بخورند. در این فاصله سینه مرغ را با 1 عدد پیاز و مقداری نمک و فلفل و آب بگذارید تا پخته شود.وقتی مرغ پخته شد آن را به خورش اضافه کنید یا می توانید آن را ریش ریش کنید و داخل خورش بریزید.

رب انار و شکر را هم به خورش فسنجان اضافه کنید و بگذارید خورش کمی دیگر روی حرارت بماند تا خوب جا بیفتد و به غلظت برسد. اگر در اواخر پخت متوجه شدید خورش روغن ننداخته است 2 تکه یخ را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید.

فسنجان را هم می توانید با گوشت مرغ و هم با گوشت قلقلی درست کنید.

  • ۹۷/۰۲/۲۸
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی