سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

تقویت ابرو

تقویت ابرو ، پر پشت شدن ابرو ، روش های تقویت ابرو

ابرو نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد و پرپشت شدن ابرو ها جذابیت خاصی به چهره می دهد. متاسفانه استفاده زیاد از مواد آرایشی برای ابرو و مدام برداشتن ابرو ها باعث می شود که ابرو ها نازک شوند و داخلشان کم پشت شود که همین مساله باعث نگرانی خانم ها می شود چون ممکن است زیباییشان به خطر بیوفتد. ولی با مراقبت زیاد این مساله قابل حل است تا دوباره ابرو ها به حالت اولیه خودشان برگردند.

با سایت رز سرخ در قسمت سلامت و زیبایی همراه باشید تا روش های تقویت ابرو را برایتان توضیح دهیم.

1 - روغن زیتون

 روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و این ویتامین روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند. برای پرپشت کردن ابرو به‌ وسیله‌ی روغن زیتون ابروهای خود را 5 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید و بگذارید این روغن تا صبح روی ابروهایتان بماند و سپس ابروها را با آب گرم بشویید. ماساژ دادن ابروها با روغن زیتون به طور روزانه باعث رشد سریع ابروها می شود.

2 - وازلین

روغن زیتون رشد ابروها را سریع تر می کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن ها را ضخیم تر می کند و در نتیجه ابروها پرتر به نظر خواهند رسید. مالیدن روزی 2 یا 3 مرتبه وازلین به ابروها باعث رشد سریع ابروها می شود. کمی وازلین را بین دو انگشت خود به آرامی و با گرمای انگشتان ماساژ دهید بعد دراز بکشید و آنرا بالای پلک ها و مژه ها از گوشه داخلی به سمت خارج بمالید. اینکار را به ملایمت و نه با فشار انجام دهید. پس از مکثی کوتاه با دستمال اضافات آن را برداشته و استراحت کنید. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید

3 - روغن سیاه دانه

 روغن سیاه دانه یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است و برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ابرو بسیار موثر است. هر روز کمی از این روغن را بر روی ابرو هایتان بمالید و آن ها را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

4 - زرده تخم مرغ

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند. زرده‌ی یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ آن جدا کنید و آن را خوب هم بزنید و با یک تکه پنبه یا یک گوش پاک کن به ابروهایتان بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه ابروهایتان را با آب سرد بشویید. این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

5 - روغن کرچک

برای پر پشت شدن ابرو و مژه روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی ابرو ها بمالید و پس از مدتی کوتاه شاهد رشد و ضخیم تر شدن ابرو باشید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید. هر شب قبل از خواب ابروهای خود را با روغن کرچک چرب کنید.

6 - روغن بادام

یکی دیگر از روشهای تقویت کردن ابرو یا رشد ابرو استفاده از روغن بادام است. برای پرپشت کردن ابرو قبل از خوابیدن ابرو های خود را با کمک روغن بادام به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. فردا صبح وقتی از خواب بیدار شدید ابروهایتان را با آب ولرم بشویید.

7 - ژل آلوئورا

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می کند. برای پرپشت کردن ابرو از یک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلی یعنی همان بخش ژلاتینی آن را را جدا کنید و به آرامی ابروهایتان را با آن ماساژ بدهید. بعد از گذشت نیم ساعت با آب ولرم ابروهایتان را بشویید.

8 - لیمو ترش

لیمو ابروهای‌ شما را براق می‌کند. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد. برای پرپشت کردن ابرو یک برش لیمو را به آرامی روی ابروهایتان ماساژ بدهید. بعد از گذشت 20 دقیقه ابرو ها را با آب گرم بشویید.

9 - شیر یا شیر نارگیل

شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌ بخشد. برای پرپشت کردن ابرو مقداری شیر در یک کاسه بریزید. یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و به آرامی روی ابروهایتان بمالید. اجازه بدهید ابروها خشک شوند، سپس آنها را با آب گرم بشویید. این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.

10 - تغذیه سالم

یک رژیم غذایی سالم برای داشتن ابروهایی سالم و پرپشت ضروری است. برخی مواد غذایی سالم را که برای تقویت ابرو مفید هستند در زیر به شما معرفی می کنیم :

- غذاهای سرشار از ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب‌زمینی و هویج.

- غذاهای سرشار از ویتامین C مانند لیمو، فلفل، کلم بروکلی، پاپایا و پرتقال.

- غذاهای سرشار از ویتامین E مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون.

- غذاهای سرشار از پروتئین مانند پنیر، سویا، لوبیا، عدس و ماست.

- غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و ماهی قزل‌آلا.

- غذاهای سرشار از آهن مانند شیر، ماهی، سبزیجات سبزبرگ و گوشت قرمز.

  • ۹۷/۰۵/۲۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی