سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی ، کشک بادمجان ، طرز تهیه میرزا قاسمی ، mirza ghasemi

میرزا قاسمی از غذاهای محلی و بسیار خوشمزه استان گیلان است و پایه ثابت منوهای رستوران های شمالی است. میرزا قاسمی مثل کشک بادمجان از بادمجان و سیر تهیه می شود ولی در میرزا قاسمی از تخم مرغ هم استفاده می شود. در ترکیب غذا اصلا نباید سیر را حذف کنید چون واقعا طعم اصلی غذا به سیر بستگی دارد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه میرزا قاسمی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی
بادمجان 5 عدد
تخم مرغ 3 عدد
سیر 4 حبه
گوجه فرنگی 2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

برای تهیه میرزا قاسمی ابتدا روی بادمجان ها با چاقو یک برش عمیق بزنید و آن ها را با پوست روی آتش کباب کنید تا کاملا پخته و مغز پخت شوند. بعد از اینکه بادمجان ها کبابی شدند آن ها را درون آب سرد قرار دهید تا پوست آن به راحتی کنده شود. پوست آن ها را بکنید و سرهای بادمجان ها را جدا کنید .بادمجان ها را در ظرفی بریزید و کاملا له کنید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب جوش بندازید تا پوستشان سریع تر کنده شود سپس آن ها را ریز خرد کنید و به بادمجان اضافه کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و داخل روغن داغ تفت دهید تا سرخ شود. حالا بادمجان ها و گوجه های آماده شده را به سیر و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب بادمجان ها کشیده شود. نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید ، سپس تخم مرغ ها را در تابه بشکنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند. درب ظرف را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا با حرارت ملایم کاملا پخته شود. میرزا قاسمی شما آماده است.

در صورت تمایل مقداری گردو و جعفری خرد شده هم داخل غذا بریزید.

  • ۹۷/۰۵/۳۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۱)

عیدتون مبارک (:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی