سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک شنی

کیک شنی ، کیک عربی ، طرز تهیه کیک شنی ، دستور پخت کیک شنی

کیک شنی یکى از محبوب ترین انواع کیک های عصرانه در کشورهاى عربی و ترکیه محسوب می شود. حتما براى یک بار هم که شده کیک شنی را امتحان کنید چون فوق العاده خوشمزه است و بافتی نرم و عالی دارد. دلیل این نام‌گذاری برای کیک به دلیل روکش شیرعسلی و پودر نارگیل است که مثل شن روی سطح کیک پخش می‌شود. این کیک شنی آسان و خوش طعم را می‌توانید برای ایام عید تهیه کنید و پس از برش دادن، با آن از میهمانانتان پذیرایی کنید. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع کیک همراه باشید تا طرز تهیه کیک شنی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک شنی
تخم مرغ 3 عدد
آرد یک و نیم پیمانه (150 گرم)
شکر 1 پیمانه
ماست خامه ای 1 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شنی

برای تهیه کیک شنی ابتدا باید برای اینکه کیک پف بیشتری داشته باشد زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنیم.اگر زمان کافی برای این کار ندارید زرده و سفیده را با هم استفاده کنید.

سفیده ها را با هم زن خیلی خوب بزنید تا سفیده مثل کف شود و حجمش دو برابر شود. طوری که وقتی ظرف را بر می گردانیم از ظرف نریزد. وقتی سفیده ها آماده شد آن را داخل یخچال بگذارید تا آب نیندازد. زرده ها را هم با شکر مخلوط کنید و با کمک هم زن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود. سپس ماست خامه ای و روغن مایع و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در ظرفی جدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه الک کنید.

بعد از این که آرد را الک کردید آن را آرام آرام به مواد کیک شنی اضافه کنید و با چنگال شروع به هم زدن بکنید. حالا سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و به موادتان اضافه کنید. وقتی سفیده ها را اضافه می کنید باید مواد را آرام و در یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد.قالب کیک را آماده کنید و داخل آن را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را به مدت نیم ساعت درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت قرار دهید. هنگامی که کیک طلایی شد آن را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا کمی خنک شود. برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید یک خلال دندان تمیز داخل کیک فرو ببرید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود کیک حاضر است.

برای تزیین رویه کیک شنی به روش زیر عمل کنید :

مقداری شیر عسلی را روی کل سطح کیک بمالید و کمی پودر نارگیل رویش بپاشید.

  • ۹۷/۰۷/۲۹
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی