سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه سوفله شکلات

سوفله شکلات ، طرز تهیه سوفله ، طرز تهیه سوفله شکلات ، chocolate souffle

سوفله شکلات یک دسر خوشمزه فرانسوی می باشد که هم به عنوان غذای اصلی و هم دسر تهیه می شود. سوفله شکلات (Chocolate Souffle) انواع مختلفی دارد. گاهی با اضافه کردن کمی آرد به شکل کیکی ساده و سبک به همراه کرم سرو می‌گردد و گاهی به صورت ساده با ترکیب تخم مرغ و شکلات دسر سبک و راحتی از آن تهیه می‌شود که ما در این مطلب به نوع دوم اشاره خواهیم کرد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دسر همراه باشید تا طرز تهیه سوفله شکلات را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوفله شکلات
آرد 3 قاشق غذاخوری
کره 3 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
شکر یک چهارم پیمانه
شکلات خرد شده 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه سوفله شکلات

برای تهیه سوفله شکلات ابتدا باید فر را در دمای 180 سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کره را در تابه‌ بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. آرد را 2 بار الک کنید و طی چند مرحله به کره آب شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. شیر را هم آرام آرام به آرد اضافه کرده و خوب هم بزنید سپس به مدت 2 دقیقه روی حرارت بگذارید بماند تا به جوش بیاید و غلیظ شود. مایه آماده شده را از روی حرارت برداشته و شکلاتها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً حل شوند. زرده‌های تخم مرغ را همراه با وانیل به مواد آماده شده اضافه کرده و مخلوط کنید.

 سفیده‌های تخم مرغ و شکر را جداگانه در کاسه ای ریخته و با سرعت بالای هم زن آنقدر هم بزنید تا سفت شده و مانند فوم شود. سفیده تخم مرغ و سس شکلات آماده شده را با هم مخلوط کنید.

ظرفهای سوفله را با کمی کره یا روغن چرب کرده و تا سه چهارم آن را از مواد سوفله شکلات آماده شده پر کنید و در سینی فر قرار دهید. سینی فر را به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از این مدت اگر کنار سوفله‌ها سفت و وسط آن نرم بود می توانید آن ها را از فر بیرون بیاورید. سوفله شکلات آماده را می توانید با یک قاشق خامه یا شکلات داغ تزیین کرده و سرو نمایید.

  • ۹۷/۰۷/۰۳
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی