سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه ، سس اکبر جوجه ، اکبر جوجه گلوگاه ، طرز تهیه اکبر ، akbar jooje

اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد ولی شعبه اصلی اکبر جوجه در استان مازندران و شهر گلوگاه می باشد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه و لذیذ است . برای تهیه این غذا حتما باید از جوجه کم سن (ترجیحا 1 ماهه) استفاده کنید البته اگر جوجه در دسترس نداشتید می توانید از ران مرغ استفاده کنید . با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه اکبر جوجه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه
جوجه 1 عدد
پیاز 1 عدد
رب انار 1 پیمانه
آبلیمو به میزان لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه اکبر جوجه

برای تهیه اکبر جوجه ابتدا جوجه را در ظرفی بگذارید و پیاز را روی جوجه رنده کنید و آبلیمو را روی جوجه بریزید. نمک و فلفل و زردچوبه را به جوجه اضافه کنید و روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال بگذارید تا جوجه طعم دار شود. هر چه جوجه مدت زمان بیشتری در آبلیمو و پیاز بماند خوش طعم تر می شود. به مقدار کافی روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود سپس جوجه را داخل روغن بیندازید تا سرخ شود و شروع به آب انداختن بکند. بهتر است از یک تابه گود مثل شیرداغ کن استفاده کنید.

زعفران دم کرده را با مقداری آبلیمو و آب مخلوط کنید و هنگامی که جوجه سرخ شد آن را روی جوجه بریزید و درب تابه را بگذارید تا هم جوجه سرخ شود و هم با بخار آب پخته شود. وقتی دو طرف جوجه حسابی طلایی شدند می توانید آن را از روغن در بیاورید و در ظرف سرو بگذارید. برای تهیه سس اکبر جوجه رب انار رقیق شده را روی جوجه بریزید و نوش جان کنید. در صورت تمایل می توانید در حد چند دقیقه رب انار را با کره تفت دهید.

  • ۹۷/۰۴/۲۵
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی