سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

نان پنجره ای ، شیرینی پنجره ای ، طرز تهیه شیرینی پنجره ای

شیرینی پنجره ای یک نوع شیرینی خوشمزه و سنتی هست که بیشتر در ایام نوروز دست می شود و نام های دیگری دارد از جمله نان پنجره ای ، خاتون پنجره. برای تهیه این شیرینی به قالب های مخصوص احتیاج دارید. کار این قالب ها این است که آن ها را به خمیر آغشته می کنید و داخل روغن میندازید . با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه نان پنجره ای را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پنجره ای
آرد سفید نصف لیوان
نشاسته نصف لیوان
تخم مرغ 3 عدد
گلاب نصف لیوان
پودر قند به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

برای تهیه شیرینی پنجره ای ابتدا نشاسته را در کاسه ای بریزید و گلاب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. تخم مرغ ها را اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا آرد را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. روی ظرف را سلفون بکشید و برای 20 تا 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از این مدت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید تا مشغول سرخ کردن شوید . اگر احساس کردید خمیر سفت شده است مقداری گلاب یا شیر به خمیر اضافه کنید. غلظت خمیر نه باید خیلی سفت باشد و نه خیلی شل.

در یک ظرف گود (مثل شیر داغ کن) مقداری روغن بریزید و بگذارید تا حسابی داغ شود. قالب نان پنجره ای را برای چند ثانیه داخل روغن داغ بگذارید تا گرم شود سپس قالب را داخل خمیر فرو کنید طوری که تمام سطح قالب از خمیر پوشیده شود. حواستان باشید که قالب را تا انتها داخل خمیر نزنید چون دیگر خمیر از قالب جدا نمی شود. دوباره قالب را داخل روغن داغ قرار دهید و کمی آن را تکان دهید تا خمیر به راحتی از قالب جدا شود و سرخ شود. همه نان ها را به همین صورت سرخ کنید. می توانید از چند قالب مختلف استفاده کنید تا نان های متفاوتی داشته باشید. وقتی نان ها سرخ شدند آن را داخل ظرفی بگذارید و کمی پودر قند روی آن ها بپاشید. در صورت تمایل می توانید پودر قند را با مقداری هل کوبیده شده مخلوط کنید.

  • ۹۷/۰۴/۲۳
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی