سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش قیمه نذری

خورش قیمه ، قیمه نذری ، خورش قیمه نذری ، طرز تهیه خورش قیمه نذری ، khoresh gheime ، gheime nazri

خورش قیمه ، خورش قورمه سبزی و عدس پلو از غذاهایی است که در ایام محرم بیشتر به عنوان نذری پخته می شود. با دانستن اندازه دقیق مواد می توانید این خورش خوشمزه را تهیه کنید و بین مردم نذری دهید. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع خورش همراه باشید تا طرز تهیه خورش قیمه نذری را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه نذری
گوشت قیمه ای گوسفند هفت کیلوگرم
پیاز هفت کیلوگرم
لپه سه و نیم کیلو گرم 
رب گوجه فرنگی یک و نیم کیلوگرم
برنج پانزده کیلوگرم
زعفران پنج مثقال 
سیب زمینی هفت کیلو گرم
لیموامانی یک کیلوگرم
دارچین پنج قاشق سوپخوری
 پودر گل سرخ دو قاشق سوپخوری
گلاب ده قاشق سوپخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش قیمه نذری

برای تهیه قیمه نذری ابتدا لپه را تمیز بشورید و در ظرفی جدا با آب کافی روی حرارت بگذارید تا بپزد. حین پخت لپه کف روی آب را مرتب بردارید و بیرون بریزید . برای امتحان پخت لپه یک عدد لپه را بین دو انگشت قرار داده و فشار دهید اگر له نشود و خیلی هم سفت نباشد ، یعنی میزان پخت آن کامل است . وقتی از پخت لپه مطمئن شدید آن را داخل آبکش ریخته و روی آن آب سرد بریزید.

داخل قابلمه‌ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حالا پیاز خرد شده را در روغن به اندازه‌ای تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. در حین سرخ شدن پیاز یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید.

گوشت گوسفندی را که از قبل به صورت قیمه ای خرد کرده و شسته اید به پیاز داغ اضافه کنید و روی حرارت مرتب هم بزنید تا گوشت تفت داده شود و رنگش تغییر کند. لپه پخته شده و آبکش شده را به گوشت و پیاز اضافه کنید و تفت دهید. در این زمان مقداری نمک هم اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن حدود 2 پیمانه آب جوشیده به مخلوط اضافه کنید و بگذارید روی حرارت کم اجاق گاز بپزد. بعد از اینکه مواد چند جوش زد، پودر زعفران که قبلا در مقداری آب جوش حل کرده بودید را به مواد اضافه کنید. حالا نوبت لیمو امانی هاست . لیمو امانی ها را باید بعد از شستن ، از نیم ساعت قبل سوراخ کرده و در آب جوش بگذارید تا خیس بخورد . سپس آب آن را بیرون بریزید تا اگر لیمو امانی شما کمی تلخ است تلخی آن گرفته شود.

حالا دو قاشق سوپخوری پودر گل سرخ را به خورش اضافه کنید . شعله باید کم باشد . خورش قیمه موقعی جا افتاده است که به اصطلاح به روغن بیفتد. در یک ظرف فلزی جداگانه، رب را در کمی روغن تفت داده، سپس به غذا اضافه کنید (می توانید رب را در حین تفت دادن لپه به خورش اضافه کنید). بعد از حدود یک ربع پنج قاشق سوپخوری دارچین سابیده شده اضافه کنید و آهسته هم بزنید .سپس ده قاشق سوپخوری گلاب بیفزایید . اکنون خورش قیمه شما آماده است.

سیب زمینی ها را هم خلالی درشت خرد کنید و در هنگام کشیدن خورش داخل ظرف خورش بریزید یا هنگامی که خورش جا افتاد و آم را از روی حرارت برداشتید داخل خورش بریزید تا گرم بماند.

خورش قیمه ، قیمه نذری ، خورش قیمه نذری ، طرز تهیه خورش قیمه نذری ، khoresh gheime ، gheime nazri

طرز تهیه خورش قیمه نذری

  • ۹۷/۰۶/۲۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی