سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه بورک مرغ

بورک مرغ ، طرز تهیه بورک مرغ ، borek chicken

بورک مرغ یک غذای خوشمزه است که برای تهیه آن حتما باید از خمیر یوفکا استفاده کنید . بورک یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای است و در واقع یک پیراشکی ترکیه ای محسوب می شود که مواد میانی دارد و مواد در بین یک خمیر نازک به شکلی زیبا پیچیده شده است . مواد میانی که برای بورک می توانید استفاده کنید متفاوت است و می تواند شامل گوشت چرخ کرده ، مرغ ، سبزیجات ، انواع ژامبون ، قارچ و ... باشد. بورک انواع متفاوتی دارد : بورک گوشت ، بورک سیب زمینی و .... !!! با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه بورک مرغ را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بورک مرغ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه ای سبز 1 عدد
قارچ  200 گرم
جعفری خرد شده 3 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
خمیر یوفکا به تعداد لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

*موادی که احتیاج دارید تا روی خمیر یوفکا بمالید :

- شیر : یک سوم پیمانه

- زرده تخم مرغ : 1 عدد

- کنجد : به میزان لازم

طرز تهیه بورک مرغ

برای تهیه بورک مرغ ابتدا باید سینه مرغ را با مقداری آب و نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد. وقتی مرغ پخت آن را ریش ریش کنید. در تابه ای پیاز را ریز خرد (یا رنده) کنید و با روغن تفت دهید . قارچ و فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. نمک و فلفل را به مواد بزنید و جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید ، تفت دهید تا آب جعفری تبخیر شود. مواد داخل بورک آماده است تابه را از روی حرارت بردارید.

اگر خمیر یوفکا را در فریزر قرار داده اید، از 12 ساعت قبل در یخچال بگذارید تا از حالت انجماد خارج بشه یا از دو ساعت قبل در هوای آشپزخانه بگذارید و یک شکاف 3 یا 4 سانتی روی بسته ایجاد کنید تا کمی هوا به داخل پاکت جریان داشته باشد. خمیر یوفکا رو باز کنین، به دقت یک لایه از خمیر را بردارین و روی یک سطح صاف قرار بدهید. تخم مرغ و شیر را با هم در ظرفی مخلوط کنید. با یک قلم مو مخلوط تخم مرغ و شیر را روی سطح خمیر بمالید تا خمیر مرطوب شود. سپس یک قاشق از مواد بورک رو در وسط خمیر قرار دهید. کمی روی مواد پنیر پیتزا بریزید و بعد هم گوشه های خمیر رو به طرف داخل تا بزنید و رول کنید. با قلم مو از مخلوط تخم مرغ و شیر را روی خمیر بمالید و مقداری کنجد روی بورک بریزید. در تابه گودی مقدار مناسب روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود سپس بورک ها را داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شوند.

  • ۹۷/۰۵/۲۳
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی