سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه ترشک آلبالو

ترشک آلبالو ، ترشی آلبالو ، طرز تهیه ترشک آلبالو

ترشک آلبالو از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که می توانید با خود به همه جا ببرید و با خیال راحت به کودکانتان بدهید چون دارای خواص بسیاری است. با درست کردن ترشک آلبالو در اصل یک تیر و دو نشان را خواهید زد چون هم ترشک خواهید داشت و هم شربت آلبالو دارید که خیلی خوشمزه است پس با سایت رز سرخ همراه باشید.

آلبالو جزء میوه هایی است که خیلی پرمصرف است و فرآورده های مختلفی از آن مانند ترشی آلبالو ، لواشک آلبالو ، مربای آلبالو و ... تهیه می کنند. در روش خشک کردن طبیعی به علت اینکه میوه آب خود را از دست می دهد دیرتر مورد فساد پذیری قرار می گیرد و خواصش را از دست نمی دهد. 

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
نمک به میزان لازم
پودر گلپر (در صورت تمایل) به میزان لازم

طرز تهیه ترشک آلبالو

برای تهیه ترشک آلبالو ابتدا چوب آلبالو ها را جدا کنید و تمیز بشورید. آلبالو ها را داخل قابلمه ای بریزید و مقدار خیلی کم آب به آنها اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند. مرتب کفی که روی آلبالوها ایجاد می شود را بگیرید. وقتی آلبالو ها خوب پختند و حسابی رنگ پس دادند آلبالو ها را از ظرف بیرون بیاورید و داخل یک صافی بریزید تا آبشان برود. اگر میخواهید شربت آلبالو هم داشته باشید مقدار کافی شکر به داخل قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا شربت غلیظ شود و از روی حرارت بردارید.

هنگامی که آلبالو ها خنک شدند و آبشان رفت آنها را درون یک سینی پهن کنید و مقداری نمک و پودر گلپر به آنها اضافه کنید و آن ها را به مدت 1 روز جلوی نور خورشید بگذارید تا خشک شوند. بعد از این مدت ترشک آلبالو را داخل ظروف پلاستیکی بریزید و در یخچال قرار دهید.

  • ۹۷/۰۴/۱۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی