سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه عدس پلو نذری

عدس پلو ، عدس پلو نذری ، طرز تهیه عدس پلو نذری ، عدس پلو نذری برای 100 نفر ، adas polo

عدس پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ای است که در مراسم های مذهبی بیشتر پخته می شود. با دانستن مقدار مواد لازم در عدس پلو می توانید این غذای خوشمزه را در اندازه های زیاد و با طعم بسیار لذیذ درست کنید. ما در این دستور مواد لازم برای تهیه عدس پلو برای 100 نفر را می گوییم شما می توانید برای 200 نفر مواد را 2 برابر کنید یا برای 50 نفر مواد را نصف کنید. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه عدس پلو نذری را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه عدس پلو نذری
برنج ایرانی 10 کیلوگرم
عدس 5 کیلوگرم
گوشت چرخ کرده 4 کیلوگرم
پیاز  3 کیلوگرم
کشمش 1 کیلو گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم
روغن مایع 4 لیتر
زیره و دارچین به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه عدس پلو نذری

برای تهیه عدس پلو نذری ابتدا باید عدس را با مقدار کمی آب در حدی که به اندازه یک بند انگشت آب روی عدس را بگیرید بپزید. توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید عدس بیش‌ از ‌حد پخته شود چرا که پوست آن جدا خواهد شد و به هنگام دم‌کشیدن له می‌شود. در این فاصله مایه گوشتی را تهیه نمایید.

پیاز را خرد کنید یا رنده کنید و در مقدار کافی روغن سرخ کنید فقط در حدی که کمی طلایی شوند. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید و خوب بافت گوشت را از هم جدا کنید تا مایه گوشتی یکدست شود. برای چند دقیقه درب تابه را بگذارید تا گوشت با بخار آب خودش پخته شود. حالا نمک ، فلفل ، زعفران و زرد‌چوبه را اضافه کنید و تفت دهید.

کشمش ها را بشورید و حدود نیم ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورند. سپس کشمش ها را از آب بیرون بیاورید و بگذارید تا خشک شوند بعد با کره (یا روغن) کمی تفت دهید.

برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب و نمک خیس کنید سپس برنج را با آب و نمک بپزید در مرحله آخر زمانی که می‌خواهید برنج را آبکشی کنید عدس پخته شده را به برنج در حال جوشیدن اضافه کنید و اجازه دهید مدت زمان کوتاهی به همراه عدس بجوشند و کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس برنج را آبکشی کنید و ته‌دیگ مورد نظر خود را (ترجیحا نان) کف قابلمه قرار دهید و برنج را لایه‌لایه با پاشیدن دارچین طعم دار کنید . در نهایت آب و روغن بدهید سپس اجازه دهید برنج به مدت 30 تا 40 دقیقه دم بکشد.

مقداری از برنج دم‌کشیده را با زعفران دم کرده و کره ذوب‌شده مخلوط نمایید. عدس پلو را با پیاز داغ، مایه گوشتی و برنج زعفرانی تزیین و به صورت پرسی در ظروف یکبار مصرف و یا در دیس سرو نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید پس از آبکش‌کردن برنج، از مایه گوشتی و کشمش به صورت لایه لایه مابین برنج به میزان مناسب بریزید.
  • ۹۷/۰۶/۱۹
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی