سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال

خوراک مرغ ، خوراک مرغ با آب پرتقال ، طرز تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال

با گوشت مرغ غذاهای خوشمزه ای می توان تهیه کرد که یکی از آن ها خوراک مرغ با آب پرتقال هست و به دلیل وجود آب پرتقال طعم فوق العاده ای دارد. برای تهیه این غذا بهتر است از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید چون آب پرتقالهای صنعتی طعم شیرین و بدی را به غذا می دهند. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع خوراک همراه ما باشید تا طرز تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال
سینه و ران مرغ به تعداد نفرات
پیاز  2 عدد
آب پرتقال طبیعی 4 لیوان
کره 150 گرم
آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
ذرت نصف پیمانه
زنجبیل پودر شده 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال

برای تهیه خوراک مرغ با آب پرتقال ابتدا باید تکه های مرغ را مزه دار کنید. به این صورت که یکی از پیاز ها را روی مرغ در ظرفی خرد کنید و مقداری آبلیمو روی مرغ بریزید سپس نمک ، فلفل ، پودر سیر و زنجبیل به مرغ بزنید و همه جای مرغ را به این مواد آغشته کنید. اگر در این مرحله از مقداری فلفل دلمه ای هم استفاده کنید مرغ مزه فوق العاده ای پیدا می کند. درب ظرف را بگذارید و برای 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بوی مرغ گرفته شود و کاملا طعم دار شود.

درون تابه ای کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. پیاز را نگینی خرد کنید و در کره تفت دهید تا طلایی شود سپس تکه های مرغ را با کره و پیاز سرخ کنید تا دو طرف مرغ کاملا طلایی شود. هنگامی که مرغ را سرخ کردید ادویه ها را اضافه کنید و آب پرتقال و ذرت را روی مرغ بریزید. حرارت را زیاد کنید تا آب پرتقال به جوش بیاید. زمانی که به جوش آمد حرارت را ملایم کرده و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. بعد از حدود 1 ساعت که غلظت پیدا کرد خوراک مرغ آماده است.

  • ۹۷/۰۶/۱۹
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی