سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

یتیمچه ، یتیمچه بادمجان ، طرز تهیه یتیمچه بادمجان ، yatimcheh

یتیمچه بادمجان یکی از غذاهای اصیل و ساده در ایران می باشد که در هر شهری متفاوت تهیه می شود ولی اصل این غذا از بادمجان و گوجه و سیب زمینی و پیاز تهیه می شود. چون در این غذا از گوشت استفاده نشده به آن یتیمچه می گویند. در شیراز برای تهیه یتیمچه از کدو سبز به جای بادمجان استفاده می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه ما باشید تا طرز تهیه یتیمچه بادمجان را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه بادمجان
بادمجان 1 کیلو گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
سیر 3 حبه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

برای تهیه یتیمچه بادمجان ابتدا باید بادمجان ها را پوست بکنید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. بادمجان های خرد شده را نیم ساعت در آب و نمک بخوابانید تا تلخیشان گرفته شود. پیاز را نگینی ریز خرد (یا رنده) کنید و در قابلمه با مقداری روغن تفت دهید سپس سیر رنده شده را هم به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود. حواستان باشد که 1 دقیقه سیر را بیشتر تفت ندهید چون می سوزد.

بادمجان ها را بعد از آبکش کردن به پیاز و سیر اضافه کنید سپس گوجه فرنگی ها و سیب زمینی نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. رب گوجه و ادویه ها را هم اضافه کنید و به مقدار کافی آب روی مواد بریزید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. این غذا بعد از گذشت 1 ساعت کاملا پخته شده و جا افتاده است.

یتیمچه را با نان یا برنج می توانید سرو کنید و لذت ببرید.

[divider]

مطالب پیشنهادی : خورش نازخاتون • میرزا قاسمی • بورانی بادمجان اردور بادمجان کشک بادمجان

  • ۹۷/۰۶/۱۲
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی