سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه دسر یخچالی

دسر یخچالی ، کیک یخچالی ، طرز تهیه دسر یخچالی ، nsv do]hgd ، desere yakhchali

دسر یخچالی یا کیک یخچالی یک دسر آسانی هست که موادش در منزل در دسترس هست. این دسر نیازی به پخت ندارد و بسیار خوشمزه است. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع دسر همراه باشید تا طرز تهیه دسر یخچالی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یخچالی
شیر 2 لیوان
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
شکر 1 لیوان
بیسکویت پتی بور 2 بسته
آرد 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم

طرز تهیه دسر یخچالی

برای تهیه دسر یخچالی ابتدا شیر و شکر را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. حالا آرد الک شده را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شکر در شیر حل شود. حرارت را ملایم کنید و مدام مواد را هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود. بعد از گذشت چند دقیقه کره را اضافه کنید. در این مرحله غلظت مواد باید مثل فرنی باشد یعنی کمی سفت. وقتی مواد به این غلظت رسید ظرف را از روی حرارت بردارید.

یک ظرف پیرکس مستطیلی بردارید و کف ظرف را بیسکویت بچینید و سپس از مایع داغی که آماده کرده بودید یک لایه نازک روی بیسکویت ها بریزید (حتما باید مایع داغ باشد). دوباره یک لایه دیگر بیسکویت روی دسر بچینید و دوباره یک لایه کرم بریزید.این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. حواستان باشد که آخرین لایه باید از مواد کرم باشد.

در آخر چند بیسکویت را خرد کرده و روی دسر بپاشید. ظرف را برای 4 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

  • ۹۷/۰۵/۲۷
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی