سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک قهوه

کیک قهوه ، طرز تهیه کیک قهوه ، coffee cake

کیک قهوه از خوشمزه ترین و لذیذترین کیک ها می باشد و می توانید برای عصرانه و صبحانه میل کنید. کیک قهوه با پودر قهوه تهیه می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع کیک همراه باشید تا طرز تهیه کیک قهوه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه
پودر قهوه 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
کره نرم شده 150 گرم

**مواد لازم برای تهیه شربت و تزیین روی کیک :

- قهوه اسپرسوی داغ : 1 قاشق چای خوری

- شکر : 100 گرم (نصف پیمانه)

- خامه : 100 گرم

- شکلات شیری ذوب شده : 50 گرم

طرز تهیه کیک قهوه

برای تهیه کیک قهوه ابتدا باید تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با همزن خوب بزنید تا کف کنند و کرم رنگ شوند (برای اینکه پف کیک بیشتر شود می توانید زرده و سفیده را از هم جدا کنید) . حالا شکر و کره را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا مایه یکدست شود. وانیل و شیر را هم به مواد کیک اضافه کنید و مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 2 مرتبه الک کنید. حتما باید آرد را همان موقع الک کنید تا در کیک گلوله نشود.

آرد را طی چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی آرام و در یک جهت مخلوط کنید. در آخرین مرحله پودر قهوه را داخل مواد کیک بریزید و دوباره هم بزنید تا مایه کیک نرم و لطیف شود. قالب مناسبی را برای کیک انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید. قالب کیک را به مدت 45 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. بعد از 45 دقیقه کیک را از فر بیرون بیاورید و بگذارید تا خنک شود. برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید خلال دندانی را در کیک فرو کنید اگر موادی به خلال چسبید پس کیک هنوز کامل نپخته است و به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

روش تهیه شربت روی کیک : 

برای تهیه شربت قهوه اسپرسو را با یک لیوان آب دم کنید سپس شکر را درون آن حل کنید. بلافاصله پس از در آوردن کیک از فر روی آن با چنگال سوراخ ایجاد کنید و شربت را در سوراخ ها بریزید و صبر کنید تا کیک خنک شود.

برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را در ظرفی بریزید و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. برای تزیین کیک قهوه آن را روی کیک به سلیقه خودتان بریزید و تزیین کنید.

  • ۹۷/۰۵/۲۳
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی