سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کرپ

کرپ ، طرز تهیه کرپ ، کرپ گوشت ، کرپ صبحانه ، خمیر کرپ ، crepe

کرپ در واقع یک نوع نان نازک هست که دو نوع شیرین و غیر شیرین دارد . از کرپ شیرین برای صبحانه استفاده می شود که می توان داخل آن را با مربا ، خامه ، مارمالاد و ... پر کرد و از نوع غیر شیرین هم برای وعده های اصلی می توان استفاده کرد و داخل آن را با گوشت ، قارچ و .. پر کرد . کرپ از آرد و شیر و تخم مرغ تهیه می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه کرپ را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کرپ
 آرد سفید یک پیمانه (120 گرم)
تخم مرغ 4 عدد
شیر 1 لیوان
 نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کرپ

برای تهیه کرپ ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی با هم مخلوط کنید سپس شیر را اضافه کنید و هم بزنید. آرد را حتما الک کنید و به مواد اضافه کنید . اگر آرد را الک نکنید به صورت گلوله گلوله خواهد شد و بافت کرپ نرم و لطیف نخواهد شد. بعد از اضافه کردن آرد غلظت کرپ باید شبیه ماست باشد. مقداری نمک و فلفل به مواد کرپ اضافه کنید. حالا یک تابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در تابه بریزید تا داغ شود سپس به اندازه یک ملاقه از مواد کرپ بردارید و وسط تابه بریزید. توجه کنید که نباید روغن زیاد بریزید چون روغن زیاد باعث می شود که نان پاره شود فقط در حدی روغن بریزید که تابه چرب شود.

وقتی یک طرف کرپ سرخ شد آن را به کمک یک کفگیر برگردانید. حدود یک الی دو دقیقه کرپ را روی حرارت قرار دهید تا قهوه ای روشن شود. قبل از اینکه کامل نان سرخ شود آن را برنگردانید، چون باعث پاره یا سوراخ شدن کرپ می شود. همه مواد کرپ را به همین صورت سرخ کنید و در آخر هر ماده ای که دوست داشتید روی کرپ بریزید و نوش جان کنید.

  • ۹۷/۰۵/۱۴
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی