سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه شکلات صبحانه

نوتلا ، شکلات صبحانه ، طرز تهیه شکلات صبحانه ، Nutella ، chocolate breakfast

شکلات صبحانه یک انتخاب خوب برای صبحانه هست که در بین کودکان و بزرگتر ها محبوبیت زیادی دارد و همه از خوردنش لذت می برند شما می توانید به جای اینکه پول زیادی بابت خرید شکلات صبحانه کنید آن را خودتان در منزل تهیه کنید که بسیار آسان تهیه می شود و به مواد زیادی هم نیاز ندارد. پس با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه شکلات صبحانه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه
شیر 2 لیوان (1 لیتر)
پودر کاکائو 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
کره 100 گرم

طرز تهیه شکلات صبحانه

برای تهیه شکلات صبحانه ابتدا باید شیر را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید بعد از اینکه شیر کمی گرم شد شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا در شیر حل شود. حالا پودر کاکائو را روی ظرف شیر الک کنید و هم بزنید. حرارت را کم کنید تا آب موجود در شیر تبخیر شود. شیر اصلا نباید شروع به جوشیدن کند. هم زدن را آن قدر ادامه دهید تا شکلات غلیظ شود. این کار ممکن است کمی زمان ببرد و برای 45 دقیقه طول بکشد . مواظب باشید شکلات ته نگیرد، هر 5 دقیقه یکبار هم بزنید و در صورت ته گرفتن ظرف آن را باید عوض کنید. هنگامی که مواد به غلظت رسید کره را اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا که شکلات صبحانه به غلظت مورد نظرتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود بعد داخل ظرف در دار بریزید و آن را داخل یخچال نگه داری کنید.

شکلات صبحانه بعد از اینکه سرد شود غلظتش بیشتر می شود و سفت خواهد شود پس حواستان باشد که به موقع از روی حرارت بردارید تا بعدا شکلات صبحانه خیلی سفتی نداشته باشید. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که حرارت شکلات نباید زیاد باشد چون بعدا شکلات شکرک میزند.

در صورت تمایل می توانید از مقداری فندق خرد شده در ترکیب شکلات استفاده کنید.

  • ۹۷/۰۵/۱۴
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی