سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش نازخاتون

خورش نازخاتون ، طرز تهیه خورش نازخاتون ، khoresh naz khaton

خورش نازخاتون از غذاهای خوشمزه استان گیلان است این خورش را هم با گوشت قرمز و هم با گوشت مرغ می توان تهیه کرد. در ترکیب این غذا از گوشت ، بادمجان ، سبزی استفاده می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش انواع خورش همراه باشید تا طرز تهیه خورش نازخاتون را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش نازخاتون
گوشت خورشتی 300 گرم
بادمجان 5 عدد
پیاز 1 عدد
نعناع و جعفری 300 گرم
آبغوره یا آب نارنج یا غوره 3 قاشق غذا خوری
 نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش نازخاتون

برای تهیه خورش نازخاتون ابتدا پیاز را خرد کنید و در قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. به جای گوشت خورشتی می توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید. مقداری زردچوبه به گوشت و پیاز اضافه کنید. سپس مقدار کافی آب روی مواد بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید و گوشت پخته شود. بعد از یک ربع حرارت را کم کنید تا با ملایمت پخته شود.

بادمجان ها را پوست بکنید و در آب و نمک بخیسانید تا تلخیش گرفته شود بعد آن ها را سرخ کنید و کنار بگذارید. سعی کنید از مقدار کمی روغن برای سرخ کردن بادمجان استفاده کنید.

سبزی ها را پاک کنید و بعد از شستن و خشک شدن آنها را ریز و ساطوری کنید و در تابه ای با مقدار کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند و رنگشان کمی تیره شود. حواستان باشد که سبزی ها را خیلی سرخ نکنید چون خواصشان را از دست می دهند. حالا سبزی های سرخ شده را همراه آبغوره و نمک و فلفل به خورشت اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا خورش به آرامی بجوشد و جا بیفتد. بعد از اینکه سبزی و گوشت خوب پخته شدند بادمجان های سرخ شده را داخل خورش بریزید و بعد از گذشت نیم ساعت خورش را از روی حرارت بردارید و با برنج نوش جان کنید.

در این خورش باید از یک چاشنی ترش استفاده کنید که می تواند آبغوره ، آب نارنج ، غوره ، آلو و .... باشد.

  • ۹۷/۰۵/۱۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی