سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کیک انجیر

کیک انجیر ، طرز تهیه کیک انجیر ، کیک انجیر خشک ، کیک انجیر با ماست ، cake anjir

کیک انجیر بسیار خوشمزه است توصیه ما به شما این است که این کیک متفاوت را حتما با انجیر تازه تهیه کنید و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. انجیر تازه بسیار پر خاصیت است . تفاوت این کیک با سایر کیک ها در این است که در ترکیب اصلی کیک از ماست به جای شیر استفاده می شود. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش کیک همراه باشید تا طرز تهیه کیک انجیر را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک انجیر
انجیر سیاه 8 عدد
ماست نصف پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 پیمانه (220 گرم)
شکر یک پیمانه
کره 200 گرم
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک انجیر

برای تهیه کیک انجیر ابتدا باید کره را که از قبل بیرون از یخچال گذاشته اید و نرم شده است را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید. ماست را در این مرحله اضافه کنید و با همزن دستی شروع به همزدن کنید.

در ظرفی بکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب کنید و 3 مرتیه الک کنید. حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی به صورت دورانی هم بزنید. در ظرفی دیگر انجیر ها را به 4 قسمت تقسیم کنید و یک قاشق سوپخوری آرد روی آن ها بریزید تا در کیک ته نشین نشوند. سپس انجیر ها را به مایه کیک اضافه کنید.

قالب کیک را چرب کنید و مایه کیک را درون قالب بریزید. قالب را داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و رویش طلایی شود. در صورت تمایل از مقداری گردو خرد شده یا فندق هم می توانید در مایه کیک استفاده کنید.

بعد از پخت کیک آن را در ظرف مناسبی برگردانید و با انجیر تزیین کنید.

  • ۹۷/۰۵/۱۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی