سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز ، طرز تهیه خورش لوبیا سبز ، khoresh loubia sabz

خورش لوبیا سبز یکی از خورش های خوشمزه ای است که در فصل تابستان که لوبیا سبز به فراوانی یافت می شود بیشتر درست می شود. برای تهیه این خورش به لوبیا سبز ، گوشت خورشتی ، سیب زمینی و هویج احتیاج دارید. لوبیا سبز خواص بسیار زیادی دارد و منبع غنی فیبر، ویتامین های B1، A، k، C و املاحی مانند پتاسیم، آهن، منیزیم، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین، امگا 3، نیاسین و منگنز است. درواقع این سبزی از تمامی املاح و ویتامین های اصلی برخوردار است پس حتما سعی کنید لوبیا سبز را در برنامه غذاییتان قرار دهید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش لوبیا سبز را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش لوبیا سبز
لوبیا سبز 300 گرم
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 عدد
هویج 2 عدد
سیب زمینی 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

برای تهیه خورش لوبیا سبز ابتدا باید لوبیا ها را خرد کنید و بشورید. در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی خرد شده را در آن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت را اضافه کنید و برای 5 دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت قهوه ای شود. مقداری زردچوبه اضافه کنید. حالا لوبیاهای خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به همراه هویج نگینی خرد شده به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رب رنگ باز کند. به مقدار کافی آب روی خورش بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید . بعد از یک ربع حرارت را کم کنید تا مواد به آرامی بپزند.

بعد از گذشت 2 ساعت سیب زمینی های نگینی خرد شده را به همراه نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شوند. هنگامی که تمام مواد داخل خورش پخته شدند و خورش جا افتاد از روی حرارت بردارید و با پلو سرو کنید.

[divider]

مطالب پیشنهادی :طرز تهیه خورش ماست  طرز تهیه خورش داوود پاشا •  طرز تهیه قلیه ماهی

 

  • ۹۷/۰۵/۱۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی