سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه عدسی

عدسی ، خوراک عدسی ، عدسی با قارچ ، طرز تهیه عدسی

عدسی یک غذای بسیار خوشمزه است که به دلیل وجود عدس سرشار از آهن است این غذای خوشمزه را می توانید برای صبحانه یا به عنوان وعده اصلی صرف کنید. خوراک عدسی از پیاز ، عدس و سیب زمینی تهیه می شود ولی اگر مقداری قارچ و پودر گلپر به ترکیب غذا اضافه شود طعمی فوق العاده خواهد داشت. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه عدسی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه عدسی
عدس 2 پیمانه
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
قارچ 300 گرم
آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
پودر گلپر به میزان لازم
نمک ،فلفل سیاه ، زردچوبه ، دارچین به میزان لازم

طرز تهیه عدسی

مراحل تهیه عدسی به این صورت است که عدس را در مقداری آب بخیسانید و چند مرتبه آبشان را عوض کنید. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید تا نرم شود سپس زردچوبه را اضافه کنید. عدس ها را با مقدار کافی آب به پیاز ها اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا عدس ها نرم شوند.حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. سیب زمینی را نگینی خرد کنید و بعد از گذشت نیم ساعت به عدس اضافه کنید. قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید تا آب قارچ تبخیر شود حالا قارچ ها را به همراه ادویه ها به عدسی اضافه کنید. بهتر است وقتی قارچ را سرخ می کنید کمی آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشوند.

بگذارید عدسی روی حرارت بماند تا خوب جا بیفتد و غلیظ شود . عدسی نباید خیلی شل و آبکی باشد و باید غلظتی شبیه حلیم داشته باشد. اگر در اواخر پخت متوجه شدید که عدسی خیلی شل هست مقداری آرد را در روغن تفت دهید و داخل عدسی بریزید. در صورت تمایل می توانید از مقداری رب گوجه فرنگی برای خوش رنگ شدن عدسی استفاده کنید.

  • ۹۷/۰۴/۳۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی