سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه تیرامیسو

تیرامیسو ف دسر تیرامیسو ، طرز تهیه تیرامیسو ، tiramisu

تیرامیسو (tiramisu) یک دسر قدیمی ایتالیایی هست که خیلی پرطرفداره و چند سالی هست که در ایران هم خیلی پرطرفدار شده است . دسر تیرامیسو خیلی خوشمزه و ترکیبی از بیسکوییت های آغشته به قهوه و لایه ای از مخلوط خامه ، زرده تخم مرغ و شکر می باشد. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه تیرامیسو را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر تیرامیسو
زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر 5 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 2 پیمانه
شکلات تلخ رنده شده
به مقدار لازم
قهوه  یک فنجان دم کرده غلیظ
بیسکویت 300 گرم

* در صورت تمایل به جای خامه از پنیر خامه ای هم می توانید استفاده کنید *

طرز تهیه تیرامیسو

برای تهیه تیرامیسو ابتدا زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و شکر را اضافه کنید و شروع به مخلوط کردن زرده و شکر کنید. خوب مواد را هم بزنید تا مخلوط به رنگ کرم در بیاید. حالا خامه را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند.

یک فنجان قهوه دم شده را با مقداری شکر شیرین کنید و آن را در کاسه ای بریزید. سپس بیسکویت ها را برای چند دقیقه داخل ظرف قهوه قرار دهید تا بخیسند ولی نباید انقدر در قهوه باشند که بیسکوییت ها قهوه رو کاملا به خودشون جذب کنند چون در این صورت در تیرامیسو به شکل خمیر در میاد. بعد از اینکه با قهوه بیسکوییت رو مرطوب کردید داخل یک ظرف مستطیل بیسکویت ها را به صورت منظم بچینید و از کرمی که با خامه و زرده تخم مرغ آماده کرده بودید روی بیسکویت ها بریزید. این کرم را کاملا همه جای بیسکویت پخش کنید. حالا یک ردیف دیگر بیسکویت مرطوب شده با قهوه بچینید و رویش را کرم بمالید .تمام قالب را به همین صورت از مخلوط پر کنید . روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید، سپس شکلات رنده شده ای را که تهیه کرده اید روی آن بپاشید و تزیین کنید. به جای شکلات از پودر کاکائو هم می توانید استفاده کنید.

  • ۹۷/۰۴/۳۱
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی