سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

ماندگاری رنگ مو

ماندگاری رنگ مو ، تثبیت رنگ مو ، پایداری رنگ مو

رنگ کردن مو، یک راه ساده برای رسیدن به زیبایی می باشد ولی رنگ کردن همیشگی مو باعث آسیب رسیدن به مو می شود . متخصصان پوست و مو همیشه توصیه می کنند برای اینکه به موهایتان کمتر آسیب برسد آنها را دیر به دیر رنگ کنید . در هنگام رنگ کردن مو یک سری نکاتی هست که اگر رعایت شود باعث ماندگاری رنگ مو می شود پس با سایت رز سرخ همراه باشید.

رنگ کردن بیش از حد موها یعنی بیشتر از سالی 10 بار می‌تواند ضررهایی برای موها و گاهی هم سلامت ما داشته ‌باشد اما گاهی رنگ موها کدر یا بدرنگ می‌شود یا زیبایی خود را از دست می‌دهد و درنتیجه چاره‌ای جز رنگ کردن باقی نمی‌ماند. اما اگر یاد بگیریم چگونه از موها مراقبت کنیم که رنگ‌شان همیشه براق و زنده بماند دیگر لازم نیست مدام برای بازگرداندن زیبایی‌شان موها را رنگ کرد.

برای ماندگاری رنگ مو نکات زیر را رعایت کنید :

 - موهایتان را تقویت کنید :

هر زمانی که تصمیم به رنگ کردن موهایتان گرفتید از 3 روز قبل موهایتان را خوب تقویت کنید و از تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی استفاده کنید انجام این کار قبل از رنگ کردن باعث بهتر نگه داشتن رنگ مو می شود. برای اینکه موهایتان زمان رنگ کردن کمی چرب باشد حداقل 24 و حداکثر 48 ساعت قبل از رنگ کردن حمام نروید. چرب بودن مو باعث می شود مو رنگ را بهتر به خود بگیرد و آسیب کمتری ببیند.

- دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان را بشوئید :

برای شستن مو از یک شامپو قوی استفاده کنید به این دلیل که اگر موادی از قبیل ژل، موس ،اسپری مو و محصولات حالت دهنده روی مو باشند پاک شود. اگر موقع رنگ کردن مو هر نوع ماده خارجی روی موهایتان باشد باعث می شود رنگ خوب جذب مو نشود و در عملکرد رنگ مو خلل ایجاد کند. این عمل را بعد از رنگ کردن مو نیز انجام دهید تا رنگ موی بهتری داشته باشد. بعد از رنگ کردن مو به مدت 2 روز حمام نروید. این کار باعث ثابت ماندن رنگ موهایتان می شود.

- هر روز موهایتان راشامپو نزنید :

یک متخصص مو در این باره می گوید :

شاید کمی کثیف بنظر بیاید اما نیازی نیست که هر روز موهایتان را بشورید. شستشوی متناوب، چربی‌های با‌ ارزشی که رشته‌ موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد. حالا برای اینکه بین هر بار شستشو، موهایتان تر و تمیز بنظر برسد می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.

فردریک استیت نیز یکی دیگر از مشهوران زمینه مو می باشد میگوید :

اگر چاره ای ندارید و میخواهید هر روز موهایتان رابشورید فقط پوست سرتان را شامپو بزنید و کل موهایتان را نشوئید. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف شامپو باعث استقامت رنگ موهایتان نیز می شود. حتما برای شستن موهایتان بعد از رنگ کردن از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این کار علاوه بر تثبیت رنگ مو باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به مو نیز می شود.

- از محصولات صحیح استفاده کنید :

بیشتر وقت ها رنگ پریدگی مو بصورت طبیعی رخ میدهد ولی باز موهای ما پا طراوت بنظر نمی رسد. اگر از محصولات خوب و با کیفیت استفاده نکنید این مشکل را تشدید خواهید کرد. ریتا هازن که متخصص موی افراد مشهور است میگوید :

مهمترین اصل از نگه داری مو بعد از رنگ شدن استفاده از محصولات تخصصی این زمینه می باشد. محصولات غیر تخصصی بسیار قوی هستند و به سرعت رنگ مو را از بین می برند.

جول وارن میگوید :

از اینکه مردم برای رنگ موهایشان کلی پول خرج می کنند ولی برای شستن و مراقبت از آن از شامپوهای ارزان و بی کیفیت اسفاده میکنند خنده ام  میگیرد. توصیه من به تمام مشتریانم استفاده از محصولات مخصوص موهای رنگ شده با کیفیت است. این محصولات بدون سولفات و حاوی روغن آرگان برای تأمین چربی سطح موها هستند تا موهایی براق و نرم داشته باشید. همچنین برخی از این محصولات حاوی عصاره‌ی چای سبز نیز می‌باشند که موهای شما را تغذیه کرده تا رنگ موها تثبیت و عمرش طولانی شود.

هرگز موهای رنگ شده را با آب داغ نشوئید و سعی کنید از آب ولرم برای این کار استفاده کنید.

- موهایتان نیز به ضد آفتاب احتیاج دارد :

نور خورشید باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شود بطور مثال موی بلوند را به رنگ برنج نغییر میدهد. اگر می‌خواهید در زیر نور خورشید بیرون بروید، باید از محصولاتی که از موهای شما در برابر UV محافظت می‌کنند استفاده نمایید. اگر برنامه دارید که چند ساعتی بیرون از خانه باشید، می‌توانید از روغن‌هایی که مخصوص درخشان نگاه داشتن موهاست استفاده نمایید.

- اجازه بدهید رنگ مو به اندازه کافی روی سرتان بماند :

اگر در منزل موهایتان را رنگ می کنید حتما ساعت را کوک کنید تا دقیقا بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو آن را بشوئید. موهای خاکستری و سفید ، رنگ را نسبت به دیگر موها کمتر جذب می کنند. در این صورت اجازه دهید رنگ مو مدت بیشتری روی موی شما باشد.

- حرارت ها را کنار بگذارید :

سعی کنید سشوار کردن و اتو کشیدن موهایتان را خیلی کم کنید.

- از ماسک مو استفاده کنید :

با توجه به راهنمایی متخصصان مو یک ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده تهیه کنید و استفاده کنید. ماسک مو علاوه بر ثابت نگه داشتن رنگ مو باعث میشود آسیب کمتری به موهایتان برسد. داشتن رنگ مو جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگار تر کند .

  • ۹۷/۰۴/۲۵
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی