سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب یکی از غذاهای قدیمی و خوشمزه ای است که در تمام نقاط ایران پخته می شود . مواد اصلی تشکیل دهنده تاس کباب گوشت ، سیب زمینی و گوجه است که در صورت تمایل می توان مواد دیگری مثل بادمجان ، آلو ، به و ... را به ترکیب غذا اضافه کرد. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه تاس کباب را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
هویج 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه تاس کباب

برای تهیه تاس کباب ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود (به جای گوشت خورشتی از گوشت چرخ کرده هم می توانید استفاده کنید) . زردچوبه و کمی فلفل اضافه کنید و 2 لیوان آب روی گوشت بریزید و بگذارید روی حرارت زیاد بجوشد تا گوشت پخته شود. بعد از گذست 1 ساعت سیب زمینی ، هویج ، گوجه را به صورت ورقه ای خرد کنید و به مواد اضافه کنید. نمک و رب گوجه را هم اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید تا غذا جا بیفتد. اگر خواستید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید گوشت ها را باید اندازه کف دست پهن کنید و روی پیاز ها بچینید سپس سیب زمینی و گوجه و هویج را به صورت لایه ای روی گوشت بچینید . درب تابه را برای یک ربع بگذارید تا گوشت آب بیندازد بعد 1 لیوان آب و رب را اضافه کنید.

تاس کباب را با نان یا با پلوی ایرانی می توانید نوش جان کنید.

  • ۹۷/۰۴/۲۳
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی