سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا ، پاناکوتا شکلاتی ، طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است برای کسانی که عاشق شکلات هستند . پاناکوتا در اصل یک دسر ایتالیایی هست که طرز تهیه آسانی دارد و مواد اصلی تشکیل دهنده اش پودر ژلاتین ، خامه و شیر هست . پاناکوتا انواع مختلفی دارد مثل : پاناکوتا زعفرانی ، پاناکوتا وانیلی ، پاناکوتا قهوه و ... !!! با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پاناکوتا را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا شکلاتی
پودر کاکائو 2 قاشق چای خوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذا خوری
شیر 2 لیوان
خامه نصف لیوان
شکر یک سوم پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

برای تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی ابتدا پودر ژلاتین را در ظرفی بریزید و نصف لیوان شیر به آن اضافه کنید و ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا پودر ژلاتین در شیر حل شود. حرارت غیر مستقیم مثل گذاشتن ظرف روی کتری یا سماور. در ظرف دیگری خامه را بریزید و بقیه شیر را به خامه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. بعد از گذشت چند دقیقه شکر را هم اضافه کنید تا در شیر و خامه حل شود. حرارت را باید کم کنید تا مواد نجوشند فقط در حدی باشد که شکر در مواد حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و پودر کاکائو الک شده و وانیل را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند. در آخر پودر ژلاتینی که در شیر حل کرده بودید را اضافه کنید و هم بزنید. قالب مناسبی را آماده کنید و مواد پاناکوتا را داخل قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از این مدت دسر را در ظرف سرو برگردانید و نوش جان کنید.

در صورت تمایل به جای پودر کاکائو از شکلات تخته ای رنده شده هم می توانید استفاده کنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید تا دسرتان خوش رنگ شود . هرچه پودر کاکائو یا شکلات شما بیشتر باشد رنگ پاناکوتا تیره تر خواهد شد.

  • ۹۷/۰۴/۱۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی