سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری

ماهی قزل آلا سوخاری ، طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری را برایتان آموزش دهیم . ماهی از غذاهای خوشمزه و بسیار مقوی هست که حتما هفته ای 1 بار باید در برنامه غذاییتان گنجانده شود ولی بعضی ها به دلیل بویی که ماهی دارد از خوردن آن زیاد لذت نمی برند.  اگر مرحله به مرحله با ما همراه باشید یک ماهی خوش طعم و عالی را برایتان آموزش می دهیم .

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل آلا سوخاری
ماهی قزل آلا 3 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 3 حبه
آبلیمو نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری به میزان لازم

طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری

برای تهیه ماهی قزل آلا سوخاری ابتدا باید ماهی را تمیز کنید و بشورید . سپس سر و دم ماهی را جدا کنید و ماهی را به قطعات کوچکتر خرد کنید. یعنی یک ماهی درسته را به 3 یا 4 فیله تبدیل کنید. می توانید ماهی را درسته هم مزه دار کنید ولی سرخ کردنش کمی سخت است.

در ظرفی پیاز و سیر را رنده کنید و آبلیمو و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید .در صورت تمایل میتوانید به جای زردچوبه از مقداری زعفران دم کرده استفاده کنید . ماهی را داخل این مواد قرار دهید و همه جای ماهی را به این مواد آغشته کنید .ماهی را برای مدت 2 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و بویش از بین برود . در ظرفی پودر سوخاری و فلفل و کمی پودر سیر بریزید و با هم مخلوط کنید.  در ظرفی دیگر تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید. 

حالا مقدار کافی روغن در تابه بریزید و بگذارید داغ شود.  فیله های ماهی را ابتدا در تخم مرغ بزنید و بعد در پودر سوخاری بغلطانید و در نهایت داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند و دو طرفشان طلایی شود. 

اگر می خواهید روغن را طعم دار کنید مقداری زنجبیل تازه را داخل روغن بیندازید تا سرخ شوند و بعد ماهی را سرخ کنید .

  • ۹۷/۰۴/۱۰
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی