سرزمین رزها

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

پیتزا ماکارونی ، پیتزای ماکارونی ، طرز تهیه پیتزا ماکارونی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا ماکارونی را برایتان توضیح دهیم. پیتزا ماکارونی همان مواد ماکارونی را دارد و تنها تفاوتش داشتن پنیر پیتزا و خامه است. این غذا خیلی خوشمزه تر از ماکارونی معمولی است.

در تهیه پیتزا ماکارونی هم از گوشت چرخ کرده و هم از سینه مرغ پخته شده می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا ماکارونی
ماکارونی فرم دار 500 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
خامه 150 گرم
شیر 1 لیوان
پودر آویشن و پودر سیر به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

مراحل تهیه پیتزا ماکارونی به این صورت است که ابتدا ماکارونی را در آب جوش بریزید و آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را خیلی ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. حالا گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید و با پیاز تفت دهید تا گوشت پخته شود.فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به موادتان اضافه کنید و تفت دهید. قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید تا سرخ شوند و آبشان کشیده شود.

در هنگامی که قارچ را اضافه می کنید حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. در آخر ماکارونی و ادویه ها را به تابه اضافه کنید و برای 5 دقیقه تفت دهید بعد تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. شیر و خامه را در ظرفی با هم خوب مخلوط کنید و به مواد گوشتی و ماکارونی اضافه کنید.

ظرف مخصوص فر را چرب کنید و مواد تان را داخل ظرف بریزید. حالا روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. ظرف را برای مدت 40 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا پنیر طلایی شود. در صورت تمایل می توانید خامه و شیر را حذف کنید ولی باید از مقدار بیشتری پنیر پیتزا استفاده کنید تا غذا خشک نشود.

  • ۹۷/۰۳/۲۲
  • mahdieh soufi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی